مردی که بسیار میفهمید... در سال 1934

Posted on at

This post is also available in:

چه روش خوبی است که تا گوناگونی فلمسازی و بازار فلمسازهای غیرحرفه ای, نیمه حرفه ای و حرفه ای را تجلیل کنیم که این نسبت به انتخاب یک فلم از آقای آلفرید هچ کاک(Alfred Hitchcock)  در فلم انکس بیشتر مساعد است. فلم (مردی که بیش از دیگران میفهمد) در سال 1934 شروع کننده کار آقای هیچ کاک (Hitchcock)  بود. او نخستین فلم اش را در سال 1922 ساخت, اما این فلم در سال 1934 نخستین فلم او با اصول عالیتر هنری می باشد. این شروع بهترین دوره فلمسازی او در انگلستان بود که به تعقیب آن فلم سی و نه گام در سال 1935, مامور مخفی در سال 1936 و فلم بانو ایکه ناپدید میشود در سال 1938 به بازار می آیند که با ارزش ترین فلمهای او پیش از ورود  به سینمای هالیوود در سال 1939 می باشد. این فلم صحنه های بی مفهوم و کاملا غیرقابل باور را در خود دارد که کاملا یک زمان گذشته را نشان میدهد و اشتباهات پیوسته دیگری نیز در آن بشکل پراکنده وجود دارد که شروع کار یک استاد فلمسازی را نشان میدهد که شامل سبک قدیمی در نمایش کامل جنگ در کلیسا با پرتاب صندلی ها و حکاکی های الزامی آن میباشد ( در کلیسا اسلحه اجازه داده نمیشود). برای کسانیکه علاقهمند تاریخ هنر و یا فلم های با نفوذگذاری ویژه اند, برگشتن به گذشته و اثرهای هنری نخستین برای شروع کار همراستا با آنها ارزشش را دارد. 

فلم مردی که بسیار میدانست, طرح ساده یک مرد و خانمش باب (Bob) و جیل لاورنس(Jill Lawrence)   است که میخواهند معلومات در مورد یک ترور جهانی که توسط ابوت(Abbot)  و گروهش انجام شده است را بدست آورند. ابوت(Abbot)  دختر لاورنس را اختتاف کرده است تا از آن بحیث ضمانت در توطعه اش استفاده کند. این نخستین بخش انگلیسی پیتر لور(Peter Lorre)  است بصورت بسیار خوبی در چهره ترسناک و خطرناک انتخاب شده است. واقعا دوست داشتم که این شخص را ببینم و نقش اش بسیار عالی بود. به نظر میرسد که انگلیسی آن از این بهتر نشده است ( او را در فلم شکست هیولا بیست سال بعد مقایسه کنید). لور همچنین خود را با یک نوار سفید/بور در روی موهایش و یک خط روی چشم راستش که به پیشانی اش امتداد میابد, بسیار جذاب تر کرده بود. لیس لی بنکس(Leslie Banks)  به اندازه باب لورنس(Bob Lawrence)  لذت بخش است. او در جریان تمام نمایش اش خونسرد, حواس جمع و با اعتماد به نفس بود که اصلا فکرش را هم نمیکردم. صحنه ایکه او به یک دندان پزشک  شریر پیشدستی میکند بسیار جالب است. 

مجله سویس الپس(Swiss Alps) در سال 1934 که سال شروع فلم است, اختتاف چیان را به نمایش میگذارد که به سرعت دختر را در یک درشکه اسپی از وسط جنگل سرد و برفی میبرند که بحیث یک نکته آموزشی برایم بود که در مورد این فلم آگاهی یافتم. فلم ( مردیکه بسیار میفهمد) تنها یک فلم که توسط یک فلمساز قدیمی ساخته شده است نیست, بلکه هنرپیشه آن نیز آلفرید هیچ حاک  می باشد. هنرپیشه ها همیشه چیزی برای بیان با حرکات خود دارند و درعین حال هنر خود را در متن  موضوع حفظ میکنند. چی در مورد تمام اشخاص احمق که توسط پیتر لور بزرگ رهنمایی شده اند؟ پرستشگاه آفتاب چی موضوع است؟

کارهای هنری زیاد دیگری برای شما در این نشانی وجود دارد

http://www.filmannex.com/webtv/Baxter_Martin

فلم مردی که زیاد میدانست در پایین قرار دارد. 



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160