مصـاحبه با معصومــه ابراهیمــی نویسنــده خــلاق

Posted on at


معصومه ابراهیمی کارگردان و نویسنده موفق سینما و برنامه های تلویزیونی که در ماه نوامبر سال 1983 بدنیا آمده است خانواده کوچک و دوستانه ای دارد و به همراه همسر و پسر 4 ساله اش زندگی را با عشق میگذراند

خانواده ای معصومه همانند دیگر افغانان به دلیل جنگ و نا آرامی های که در افغانستان بوجود آمده بود مجبور به ترک وطن گردیده و به کشور ایران مهاجر شدند.مکتب خود را در ایران به پایان رسانیده ولی به دلیل مشکلاتی که کشور ایران با مهاجرین داشتند نتوانست درس خود را در آنجا به پایان برساند و چون علاقه زیادی به تحصیل داشت دوباره به وطن بازگشتند.

تحصیل خود را در رشته ء اقتصاد در پوهنتون کابل به پایان رسانیده و اکنون ماستری خود را در پوهنتون آزاد پیش میبرد. خانم ابراهیمی از همان آوان کودکی به نویسندگی علاقه خاصی داشته و در ابتدا نویسندگی برایش تنها یک سرگرمی بوده است و از سن 15 سالگی بدینسو داستان و شعر های زیبا مینویسد. وی از ابتدا داستان های کوتاه می نوشت ولی بعد ها و با گدشت زمان به نوشتن فیلم و سناریو پرداخت .

خانم ابراهیمی نویسنده بیش از 250 برنامه های تولویزیونی برای جوانان نویسنده ی فیلم های کوتاه و بلند ، و 3 سریال 20 قسمتی در مورد زنان و اطفال در رادیو چیلی میباشد.

فیلم های جانشین، بایسکل ، آینده ی زندگی ، ارسطو، به نویسندگی این خانم ساخته شده است. و فیلم های جانشین و بایسکل بهترین فیلم در جشنواره مهرگان شناخته شدند و جایزه یرترین فیلم را در این چشنواره از آن خود کرد. معصومه ابراهیمی جایزه بهترین نویسنده را از جشنواره ء فیلم که توسط تلویزیون طلوع راه اندازی شده بود را بدست آورد.

این خانم برای ایجاد و راه اندازی ورکشاپ های کوتاه مدت برای آموزش فیلم نامه نویسی ، عکاسی ، کارگردانی ، فیلم برداری به همکاری بعضی از دوستانش برای علاقمندان فعالیت های بسیاری داشته است.

این خانم در مورد کارکردها و اهدافش چنین میگوید: آرزوها و اهداف بسیاری دارم ، دوست دارم تا یک خانه فرهنگ برای کودکان و یک کتابخانه بسازم تا برای همه ء علاقمندان کتاب و دانش مفید واقع شود. و در این زمینه همیشه خودم به تنهایی خود کار کردم و متاسفانه هیچ کمکی از سوی جامعه و دولت برایم صورت نگرفته است

من چون علاقه بسیاری به نوشتن دارم و میخواهم نوشته های خود را به دیگران نیز بشنوانم پروفایل های اجتماعی مثل: فیسبوک، تویتردارم و از این طریق نوشته هایم را به نشر میرسانم. خانم ابراهیمی در رابطه با آشنایی شان با سایت فیلم انکس میگوید: متوجه شدم که بعضی از افراد در فیسبوک لینک های را شییر میکنند وقتی بالای یکی از آنها کلیک کردم به این روبرو شدم و دیدم که فیلم انکس سایت بسیار خوبی برای بیان و نشر داستان ، اشعار و نوشته هایم است بناء علاقمند شدم تا به فیلم انکس و وامن انکس ملحق شوم تا مردم بیشتر از پیش مرا بشناشند.

به نظرمن وامن انکس یک فرصت بسیار خوبی برای خانم های افغان است تا فعالیت های خود را به مردم و جامعه رونما بسازند. من یک شخص جدی هستم و هدف بسیار بزرگی دارم ، کشور و خانواده ام را دوست دارم و میخواهم به خانواده و مردم وطنم کمک کنم تا همیشه خوشحال باشند و زندگی خوبی را داشته باشند. و میخواهم در زندگی ام همیشه خلاق باشم و نوآوری را بوجود بیاورم

وامن انکس.



About the author

womensannex-kabul

Women's Annex Kabul is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts on Women's Annex can range from as little as $5 per month…

Subscribe 0
160