جایگاه وشخصیت زن – بخش دوم

Posted on at


اما گروه دوم: زن را شیطان بزرگ میداند, و داستانی را بیان میکند که در ملاقاتی که شیطان با حضرت یحی(ع) داشت در ضمن گفت و گوهای زیادی که باهم داشتن عرض کرد. "یانبی الله: امیدوار کننده ترین چیزها پیش من که پشت مرا محکم میکند و باعث روشنی چشم من است. زن ها هستند چون آنها وسیله گمراهی مردم اند, و دام ها و تیرهایی هستند که به خطا نمی روند. پدرم به فدای آنان باد:


به وسیله آنها به مقصد می رسم."


که بعضی از افراد هم این فکر را در مورد زنان دارند. که آنها را مایه بدبختی جامعه میداند. اما گروه دیگری هم هستند که نگاهی بسیار زیبا و شنیدنی دارند. این گروه هروقت برای اثبات شخصیت زن به آیات وروایات اشاره می کنند واضع وعادلانه است.



هیچ وقت به خاطر خویش آیات و روایات رابه نفع خود بیان نمی کنند.


شخصیت زن ازدیده گاه امیرالمومنین (ع) را این گونه بیان می کند, که "زن مثل دنیاست می تواند انسانرا به مقام قرب الهی برساند و یا اینکه به اسفل السافلین بکشاند." ودرجایی دیگر می فر مایند." مردان بزرگ زنانرا گرامی وب زرگ می شمارند, و فرومایگان زنان راخوار می دارند." پس با توجه به مباحث قبلی هر دو صبحت گروه های قبل را صحیح میداند: اما تعمیم درهر موضوعی را کار بی خردانه ها می داند.


یعنی همه زن ها را به چشم شیطان نگاه کردن از عدالت وعقل دوراست. هرچند گفت وگوی شیطان با حضرت یحیی را قبول دارید. اما این که شامل چند در صدی از زنان می شود.



اما متاسفانه بیگانگان و بی خردان رسم و عادات غیر عاقلانه از دیدگاه زیبای که خداوند و رسولش به دین اسلام آوردن و به جامعه عرضه نموده اند. سؤ استفاده کرده اند ویک باردیگر در تاریخ, شخصیت و هویت زنان را زیر سوال برده اند.


به امید اینکه در جامعه ما جایگاه وشخصیتی که زنان از دیدگاه اسلام سزاورش هستند داده شود, و هیچ برادری به او جز مادر, همسر, خواهر و دختر نبیند.



سهیلا مکرمی


برای خواند مطالب قبلی فلم انکس ام میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160