نظام اشتغال بخش دوم

Posted on at


واقعیت اشتغال دائم:آمارنشان می دهد که میزان ترک شغل در مورد جوانان تحصیلکرده در سال اول فعالیت حرفه ای رقم بالایی است، و هرقدر مؤسسه کوچکتر یا درصد تحصیلکرده ها کمتر باشد، میزان مزبور افزایش می یابد.


تنها استثنایی که در این فرضیه وجود دارد مورد مؤسساتی است که بین 300 تا 900 کارمند دارند. در این مؤسسات، میزان ترک شغل، مستقل از نوع مدرک تحصیلی، در پایینترین سطح است.



حتی در مورد مؤسسات اقتصادی بزرگ که بیش از 1000 کارمند دارند، حدودا 7% از جوانان با مدرک دانشگاهی، 15% با مدرک سیکل اول دبیرستان اولین شغل خود را ترک می کنند.


براساس مقایسه ای که پرفسور کویکه با استفاده از آمار های رسمی دولت ژاپن و جامعه اقتصادی اروپا انجام داده، در ژاپن، نسبت کارمندانی که سابقه کارشان کمتر از دوسال است تنها 8% است، که در مقایسه با فرانسه (12.7%) یا آلمان (15.4%) نشان دهندۀ میزان کمتری است.



برعکس، همان مقایسه با در نظرگرفتن سابقه کار بیشتر نتایج کاملا متفاوتی در پی خواهد داشت. نسبت کارمندان مرد ژاپنی که دارای بیش از 20 سال سابقۀ کار هستند از همان نسبت در 3 کشور اروپایی کمتر است(18.3% در ژاپن، 23.1% در فرانسه، 20.5% در آلمان).


در مورد کاگران مرد نیز مسئله به همین صورت است. واضح است که با منظور داشتن سابقۀ کار کمتر از 20 سال، تحرک کارمندان و کاگران در فرانسه بیشتر از ژاپن است.


البته این امر نباید موجب نادیده گرفتن این واقعیت شود که حقوق بگیران اروپایی نیز پس از پشت سرگذاشتن 2 سال سابقۀ کار تقریبا مانند ژاپنیها در همان مؤسسه باقی می مانند، و این مسئله است که تا اینجا مورد بررسی قرار نگرفته است.



به علاوه، به علت تفاوتهای مهمی که تا اینجا مورد بررسی قرار نگرفته است. به علاوه، به علت تقاوتهای مهمی که از نظر اعتبار، شرایط عمومی کار، و چشم انداز در دراز مدت بین شرکتهای بزرگ و شرکتهای کوچک و متوسط وجود دارد، اشتغال دائم در مؤسسات بزرگ ژاپنی توسعۀ بیشتری یافته است (24.4% در مؤسسات دارای بیش از 1000 کارمند، و 11.3% در مؤسسات کوچک با کمتر از 99 کارمند، اعداد مربوط است به کارمندان مرد که بیش از 20 سال سابقۀ کار دارند.)




About the author

arsalanrostami

arsalan rostami is from Afghanistan, who is living in Herat city. he is student and interested in social media

Subscribe 0
160