مصاحبه با سحر فضلی٬ یکتن از دانش آموزان صنوف آموزشی افغان سیتادل

Posted on at


 


فیلم انکس:آیا شما حساب کاربری اینترنتی اجتماعی دارید و بیشتر در کدام مقاصد از آن استفاده نمودید؟


سحر:تا قبل از اشتراک به صنوف آموزشی فیلم انکس کدام حساب کاربری نداشتم ولی با شرکت کردن در این صنف آموزشی توانستم خود را در برخی از سایت های اجتماعی چون فیس بوک, جی میل, تویتر, تبملر و فیلم انکس راجستر نمایم. بیشتر برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و از همه مهمتر مقالاتم با دوستانم و دیگران از این سایت های اجتماعی استفاده مینمایم.


فیلم انکس:با چه کسانی در پروگرام همبستگی زنان فیلم انکس آشنا شدید و چه آموختید؟


سحر:با اشخاص موفقی همچون فرشته فروغ, رویا محبوب, الهه محبوب و صدیقه رضایی اشنا شدم و برعلاوه با آشنایی برخی از موضوعات و برنامه های مورد نیاز کامپیوتری با اینترنت و نحوه ی کار با آن و از همه مهمتر با سایت های اجتماعی و نحوه ی کار با آن و چگونه مقالاتی بنویسم که موثر و مفید باشد همه را در این صنف و مرکز آموزشی آموختم.


فیلم انکس:چگونه تجربه ی مقاله نویسی و نگارش را در این سایت اجتماعی ارزیابی نمودید؟


سحر:در روزهای اول که در این صنف شرکت نموده بودم زیاد با مقاله نویسی آشنا نبودم و آنچه که در ذهنم بود را نمیدانستم چگونه بر روی کاغذ بیاورم ولی خوشبختانه با مرور زمان علاقه مندی ام نسبت به این صنف و نسبت به نوشتن زیاد شد از اینکه با اشتراک نمودن در این مرکز به راحتی توانستم به صورت رایگان چیزهای زیادی بیاموزم و استعداد های نهفته در وجودم روز به روز توسعه یافته و به سوی موفقیت ها پرواز کنم .


فیلم انکس:بیشرین برنامه های اینترنتی را که شما به صورت آنلاین تعقیب میکنید شامل کدام برنامه ها است؟


سحر:برنامه هایی چون فیس بوک,جی میل و گوگل پلس


فیلم انکس:فوایدی که شما از سوی پروزه ی همبستگی زنان که خود به وجود اورنده ی این صنوف در مکاتب مختلف هستند را ذکر کنید؟


سحر:دختران در افغانستان مشکلات زیادی دارند آن ها نمیتوانند در بیشتر کورس های آموزشی شرکت نمایند و سطح تحصیلی خود را بالا ببرند خوشبختانه با ایجاد این صنوف در مکاتب مختلف شاگردان توانستند به صورت رایگان برخی از برنامه های کامپیوتری و از همه مهمتر اینترنتی را بیاموزند.من با شرکت کردن در این صنف آموزشی توانستم آنچه در ذهن دارم را بنویسم چون همیشه آرزو داشتم گوشه ای از مشکلات زنان افغان بیان نمایم و حال بیسار خرسندم که یک دختر افغانم و از درد های دل افغان میگویم.



فیلم انکس:از کدام روش یا کدام برنامه بیشتر لذت میبرید؟


سحر:من از تمام برنامه ها و سایت های اجتماعی که آموختم لذت میبرم و بیشتر از همه از رسانه ی اجتماعی فیلم انکس و فیس بوک لذت میبرم.از فیس بوک بخاطر ملاقات دوستانم و از فیلم انکس بخاطر به اشتراک گذاری مقالاتم و نشان دادن استعدادم به دیگران.


فیلم انکس:کدام روش یا کدام برنامه برایتان بیشتر مشکل ساز است؟


سحر:با آشنایی با تمام برنامه ها روز به روز مشکلاتم حل گردید و حالا دیگر از هیچ برنامه ای مشکلی ندارم.


فیلم انکس:بیشتر دوست دارید با کدام عناوین مقاله بنویسید؟


سحر:بیشتر دوست دارم مشکلات جامعه ام را بیان نمایم و از پیشرفت های جوانان افغانستان بگویم.


فیلم انکس:ایا کدام سرگرمی و علاقه ی خاصی به چیزی دارید ذکر نمایید؟


سحر:من سعی میکنم در اوقات بیکاری ام را به مطالعه ی کتاب بپردازم.گاهی اوقات سرگرمی ام نوشتن داستان های کوتاه و مقالات زیبا در دفتر کوچک خاطراتم است.


فیلم انکس:شما موقعیت پیشرفتی خود را در چهار سال آینده در کجا میبینید؟


سحر:با مشکلات زیادی که در کشورمان است آدم نمیتواند پیش بینی کند که حتی فردا چه خواهد شد ولی اگر صلح در کشورمان حکم فرما باشد امیدوارم به قله های بلند ترقی برسم.


فیلم انکس:سعی میکنید اوقات بیکاری خود را چگونه سپری نمایید؟


سحر:بیشتر سعی میکنم بنویسم و گاهی اوقات دوست دارم کتاب بخوانم و اطلاعاتم را زیاد تر نمایم.


فیلم انکس:بهترین الگو و مشوق شما چه کسی است؟


سحر:پدرم یکی از مهمترین و بهترین الگوی من در زنده گی هستندو هم چنین برادرانم.


فیلم انکس:آیا شما در فیلم انکس خود کدام مقاله ای انداخته اید و با کدام عناوین؟


سحر:بلی مقالات زیادی با عناوین مختلف از جمله کارخانه جات صنعتی,روش های صحیح مطالعه,جوانان و جامعه,زمستان و مشکلات ان و هم چنین مقالات دیگری.


فیلم انکس:خود را در سه جمله معرفی نمایید؟


سحر:من سحر فضلی هستم در شهر کابل متولد شدم.هم اکنون شاگرد صنف یازدهم مکتب محجوبه هروی هستم.اعضای خانواده ام اشخاص موفقی هستند و من هم هماره کوشش مینم تا مانند آن ها در جامعه کوشش کنم و شخص مطرحی باشم.و همیشه پدرم من را به رقابت های موثر علمی در بین دوستان و آشنایانم تشویق میکند. دوست دارم در اکثر کورس های آموزشی شرکت کنم.و بر دانش خود بیافزایم.


فیلم انکس:بازی و ورزش مورد علاقه ی خود را بگویید؟


سحر:ورزش یکی از روش های مفید میباشد تا صحت و تندرستی خود را تضمین کنیم.دوش را دوست دارم و در کنار دوش به ورزش هایی همچون بسکتبال و والیبال علاقه ی زیادی دارم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس ام میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید: http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160