مدیریت تحقیق و توسعه و دانش چند جانبه

Posted on at


الف__ تعهد شخص رئیس مؤسسه: امر تحقیق و توسعه، با در نظر گرفتن خطرات احتمالی آن و لزوم تجهیز منابع مهم،بیش از پیش به امور شخصی رئیس مؤسسه تبدیل می شود. مؤسسه ای که توانسته است پیشرفت تکنولوژیک خود را تضمین کند، تقریبا همواره دارای مدیری بوده که علی رغم عدم اطمینان بسیار، جرئت قبول تعهد جهت رفتن را داشته است.


   ب__ احترام به نیازهای بازار: خطوط اساسی این عقیده که تحقیق و توسعه باید در راستای نیازهای بازار باشد، درچنین مؤسساتی شکل گرفته است. تعداد روزافزونی از مؤسسات به منظور تضمین هماهنگی تا حد امکان موثر آزمایشگاه و بازار، طرح نفوذ متقابل محققان و بخش فروش را به اجرا درآورند.


 


 دانش چند جانبه محققان: برای رویارویی با نیازهای بیش از پیش پیچیده تحقیق و توسعه، تعداد زیادی از مؤسسات بردانش و مهارت چند جانبه مهندسان تحقیق و توسعه خود تاکید می کنند. د


راین زمینه سیاست ماتسوشیتا الکتریک آن است که از کل محققان بخش تحقیق و توسعه اش، 70 تا 80% دست کم در سه زمینه علمی صلاحیت داشته باشند،


و 20 تا 30% فقط در یک زمینه فنی متخصص باشند. برای تضمین هرچه موثرتر روند اجرایی، برقراری ارتباط بین آزمایشگاه و کارگاه ساخت تسهیل شده است. این منظور، ماتسوشیتا الکتریک مبادله منظم مهندسان و تکنیسینها بین آزمایشگاه و واحدهای مختلف تولیدی را سازمان می دهد.


 




About the author

160