بهار و نوروز

Posted on at



اول سال نو و یا نوروز و اول روز بهاری روزی میباشد که نه در روز سرد زمستان و نه در روز گرم تابستان بوقوع میپوندد بلکه در روز اصف  سال که آفتاب کاملا" در حال اعتدال قرار دارد که بالای انسان ها و اشجار و نباتات و تمام کره زمین بطور خوشگوار یکسان میتابد تا همه ار فیض آن مستفید شوند و برای همه مفید و مثمر میباشد. احیای مجدد درختان.گیاهای که  در اوایل زمستان بخواب رمستانی فرو رفته اند واکنون دوباره بلطف ایزد متعال که یکی از صفات اش زنده کننده است سر از خواب زمستانی برداشته اند . این احیای مجدد پیامی دارد برای انسان ها که ای انسان از خواب غفلت برخیز دیگر گونی دنیا را به چشم و دل ببین و از معجزه که چند کشور را احتوا میکند به پیشوار سال نو خانه تکانی میکنند تو هم ای انسان باهمت والا اندیشه و فکر نو برای انکشاف زندگی شخصی و جامعه خود قدمی مثبتی بردار.



  کینه . بدبینی . دشمنی . تکبر . بخل . خودخواهی و غیره پدیدهای شوم را که زایده افکار شیطانی است از خود دور یساز تحفه یک ولی اعتدال همگرایی . دوستی . تحمل پذیری . شفقت  و مهربانی را در جامعه خود به ارمغان بیاور که نتیجه اش را به قول شاعر توانایی زبان دری میتوان یافت .


(درخت دوستی بنشان که بار دل ببار آرد )


(درخت دشمنی برکن که رنج بیشمار آرد)


بهرام خسروی



About the author

bahram-khosrawi

He is bahram khosrawi , graduated from ewad high school , he was born in 1995 in herat Afghanistan . He live in ferdowsi street . He is studing (guitar) in Aqa khan . He is favorite of Football and gym . He wanna be in feauture a doctor .…

Subscribe 0
160