فواید فیبر خرما ومواد معدنی آن

Posted on at



پزشکان از افزایش نسبت ابتلا به بیماری های سخت ,شدید ولا علاج در سالهای اخیر دچار حیرت وتعجب شده اند .گمان می رود که علت اصلی این امر تغیر در آفرینش خداوند (وروش زندگی)باشد.پس اگر به زندگی طبیعی که خداوند برای ما تعین نموده ودر جهت صحت وسعادت ماست برگردیم ,بی تردید به سلامت زندگی خواهیم کرد وبرای این کار باید به اصول باز گردیم .


بیماری های سخت وغیر قابل علاجی وجود دارند که جوامع غربی از آنها رنج می برند وشاید یکی از علتهای اصلی آن این باشد که اساس تغذیه آنها غذاهای تصفیه شده است .



 


اگر غذای انسان خالی از فیبر باشد برایش مفید نخواهد بود .وباید انسان در روز 30گرم یا بیشتر از این فیبر را مصرف کند .این فیبزر مانع یبوست میشود که علت بوجود آمدن آن 150نوع بیماری است .همچنین  از تشکیل چربی ها در رگهای تغذیه کننده قلب جلوگیری می کند که امروزه از همه بیماری ها شایع تر است .خرما دارای این فایده بزرگ است .


خرما دارای مقدار بسیار کمی سدیم است .یعنی 5 ملی گرم سدیم در 100 گرم خرما .اما سرشار از پتاسیم ومنزیم است .هر100 گرم خرما نیمی از مقدارنیاز بدن به پتاسیم ویک برپنج نیاز بدن به منیزیم را تامین میکند .



اما درآن ,عنصر سدیم که علت افزایش فشار خون ,به وجودآمدن لخته خون در مغز وسایر اندام ها میشود کم است .با کاهش فشار خون ,فرد احساس آرامش عجیبی می کند .


در هر 100گرم خرما 6ملی گرم آهن وجود دارد که انسان به این عنصر بسیار نیازمند است .آهن برای خون وفعالیت های حیاتی درجسم تاثیر بسیار فراوانی دارد .


در هر 100گرم خرما یک برسه نیاز بدن انسان ویتامین ب 3 تامین میشود .این ویتامین در بعضی از فعالیت های جسم انسان تاثیر حیاتی دارد .آنچه بسیار جلب توجه می کند این است که خرما آلوده نمیشود .زیرا میکروب ها درآن زندگی نمی کنند .درحدیث شریف آمده است که خرما دردها وبیماری ها را از بین می برد ودر آن هیچ نوع بیماری وجود ندارد .



امیدوارم که به لطف خداوند به خوردن غذاهای طبیعی که به نفع ما آفریده شده اند باز گردیم واز نعمت سلامتی که سرمایه ما در زندگی است بهره مند شویم .زیرا برخی از غذاهایی که رنگهای شیمیایی دارند ,سرطان زا وبعضی مسبب بیماری های دیگرند وباید از آنها دوری کرد . در این دوران همه چیز تغیر کردهوخطر ناک شده است . پس انسان باید آنها را کنار بگذارد وبه اصل فطرت بازگردد .




About the author

nazakat25

نزاکت آزرم متولد شهرهرات 1372
محصل شرعیات
وظیفه معلم

Subscribe 0
160