مشکلات اجتماعی ما:صحت و تندرستی

Posted on at


مرض همیشه یکی از مهمترین مشکلات بشر بوده است .هر کدام از ما در طول عمر خود بار ها به امراض ساده و یا دشوار مبتلا میشویم و سرانجام اکثر ما توسط بیماریها جان خود را از دست میدهیم .علاوه بر این گاهی امراض ساری بر انسانها حمله میکند و تعداد زیادی از مردم به سبب ان نابود میشوند. انسانها در گذشته بار ها گرفتار امراض ساری خطرناک گردیده و بطور گسترده نابود گردیده اند بعضی از مردم توسط و با طاعون کاملا نابود شده اند.



ضرر هایی که مرض به انسان میرساند عبارتند از:ایجاد درد و رنج، مانع شدن از فعالیت روزمره ،مصرف نقدی وپولی که انسان برای معالجه میپردازد،مرگ و نابودی انسان،کاهش نفوس:در صورتی که مرض ساری باشد و انسان نتواند از ان جلوگیری نماید مرض میتواند نفوس انسانی را در یک منطقه به شدت کاهش داده و یا به کلی نابود کند. با وجود انکه مرض به طور کامل اجتناب پذیر نیست ولی امروز بسیاری از امراض قابل جلوگیری و درمان میباشند.



طوریکه رسول الله ص فرموده است:خداوند ج هیچ مرضی را پیدا نکرده مگر انکه برای ان دوایی را نیز افریده است. پس از دوا استفاده کنید بسیاری از امراض که روزانه هزاران نفر را نابودمیکرد امروز به اسانی قابل تداوی و در مان میباشد. بنابرین امروز مسئله مهمتر برای ما این است که باید اولا شرایط زنده گی خود را طوری بسازیم که به مرض مبتلا نشویم و ثانیا اگر احیانا گرفتار مریضی شویم باید بتوانیم خود را تداوی کنیم و در اثر امراض قابل علاج نابود نشویم.



مردم ما متاسفانه یکی از اسیب پذیر ترین مردم دنیا در برابر امراض و بیماری ها می باشند مهمترین مشکلاتی که مردم ما در این زمین دارند عبارتند از:1-سوءتغذیه:نخستین شرط صحت انسان این است که خوراک و غذای صحی را مصرف نماید در صورتی که انسان به صورت کامل تغذیه نشود بدن رشد و فعالیت طبیعی خود را نداشته و در نتیجه در مقابل امراض مقاومت خود را از دست خواهد داد. سوءتغذیه در کشور ما بخاطر فقر شدید ،بسیار زیاد است.



تا وقتی که مردم از سوءتغذیه رنج ببرد نمیتوان امید داشت که انها صحت کامل داشته باشند.2-استفاده از مواد خوراکی غیر صحی :خوراک انسان باید صحی باشد اگر انسان از غذای غیر صحی استفاده نماید دچار انواع امراض میشود در کشور ما بخاطر کمبود وسایل حفظ و نگهداری مواد غذایی ،بسیاری از مواد غذایی قبل از انکه بدست مردم برسد فاسد و غیر قابل خوردن میگردد. این مواد فاسد موجب امراض مختلف در میان مردم میگردد علاوه بر این رستورانت ها و دست فروشان مواد غذایی نیز از سوی وزارت صحت عامه کمتر تحت نظارت قرار میگیرند و اغلب انها اصول صحت و سلامت را مراعات نمیکنند.3



- محیط و هوای الوده: محیط و هوای پاک یکی دیگر از شرایط زنده گی سالم است. شهر های ما ب دلیل خاکی و خراب بودن سرک ها و کوچه ها از کثیف ترین و الوده ترین شهر های جهان به حساب می اید. موجودیت شمار زیاد وسایل نقلیه در شهر ها و فعالیت وسایط دود زا،استفاده از تیل های بی کیفیت،و ده ها عوامل دیگر باعث الوده گی وا گردیده که تنفس وای الوده بالای صحت و سلامتی ،کهنسالان جوانان و اطفال تاثیر منفی گذاشته و ساکنین شهر ها را به امراض مختلف مصاب میگرداند. طوریک اجتماع در انکشاف شهر و فامیل در رشد طفل رول دارد در افغانستان زیادترین وفیات را تا سن پنج سالگی دیده است بیشترین این اطفال از سبب امراض ساری .و همچنان در اثر امراض تنفسی ،سوءتغذی ملاریا و سرخکان از بین میروند.



 



About the author

neloofar

NAME :Nilofar
L/N :Zaka
COUNTRY :Afghanistan
CITY :herat
BORN DATE :1997/12/27
BORN PLACE :HERAT
AGE:17
student at:tajrabawi
CLASS:11



Subscribe 0
160