عسل وفواید آن

Posted on at


 


زنبورعسل براساس نظام اجتماعی خارق العاده ای آفریده شده است که درآن بالاترین درجه همکاری ونظم وبالاترین درجه تخصص وتلاش به خاطر مصلحت عمومی وجود دارد که حاصل امر تکوینی خداوند است نه امرتکلیفی 



پس یکی از نشانه های عظمت خداوند زندگی اجتماعی زنبور عسل است واکنون محصول آن یعنی عسل محوربحث ماست .


یکی از آیاتی که تحت عنوان اعجاز قرآن قرارمیگیرد ودانشمندان آن را پیشی گرفتن علمی قرآن کریم نیز نامیده اند این است که خداوند عسل را به عنوان شفای مردگان ذکرمیکند درحالی که در هنگام نزول این آیه ,عسل جز ارزش غذایی ,ارزش دارویی نداشت وقرآن کریم بیش از 1400سال پیش به آن اشاره کرده است . بعضی از دانشمندان گفته اند که اساس ارزش درمانی عسل وجود آنزایمهای فعالی است که به سرعت تحت تاثیر گرما قرار گرفته وشکسته می شوند وقابلیت جذب می یابند . به همین دلیل اگر عسل را به مدت یک ماه در گرمای 30درجه یا به مدت یکسال در گرمای بیست درجه ذخیره کنیم اکثر فواید آن از بین میرود . پس باید عسل را در وضعیت طبیعی خود نگاه داشت ونباید آنرا گرم کرده یا در جای گرم نگهداری کرد .



برای  اینکه انسان باشنیدن این آیه که می فرماید ( درآن شفا است برای مردم )  به یقین برسد لازم است که میان عسل حقیقی که مد نظر پروردگار است یعنی عسلی که از شهد گلها گرفته شده باشد با عسلی که از آب وشکری که نزدیک کندوی زنبور عسل میگذارند ,ساخته شده تفاوت قائل شود .


زیرا تاثیر عسل مصنوع وتقلبی بسیار کم است . در حالی که خداوند درباره تاثیر فراوان عسل می فرماید (در آن شفا است برای مردم )  تحقیقات ,مطالعات ,وآزمایشهای دقیقی   در مورد آثار عسل بر دستگاه گوارش ,دستگاه عصبی ,پوست ,کبد وروده ها انجام گرفته ودر باره رابطه عسل با مرض قند تحقیق شده است وهمچنین رابطه آن با حساسیت عصبها,بی خوابی ,آلرژی ,ودستگاه تنفسی ,قلب ودستگاه گردش خون مورد بررسی قرار گرفته است وهمه دستگاههای بدن بدون استثنا از عسل طبیعی که از شهد گلها گرفته شده باشد ,تاثیر فوری ومثبت میگیرند .



 


برای معلومات بیشتر باید گفت که عسل التهابات شدید روده را شفا میدهد عسل برای رشد بهتر استخوان ها مفید است زیرا خیلی زود جذب میشود وباعث جلوگیری از بد بو شدن روده ها میشود .در کارکرد عضلات مثانه نقش مثبتی دارد وداروی بسیار خوبی است برای درمان زخم های معده ,روده واکثر بیماریهای دستگاه گوارش است .


عسل باعث اذیت بیماران قندی نمیشود چون شکر آن یک واحدی (مونوساکارید ) وزود هضم است وبا مصرف عسل حساسیت عصبی وبی خوابی به سرعت برطرف میشود و بیماری های حساسیتی وپوستی نیز به وسیله عسل رفع میشود تا جایی که پزشکان امروزه بر روی زخمها عسل میگذارند تا زود التیام بیابد . چون سرعت بهبودی زخمها به وسیله عسل سه برابر سرعت بهبودی عادی آن است .


پس انسان به جای استفاده از داروهای گران قیمت باید از این غذای صاف وگوارا که خداوند ویژگیهای فراوانی را در آن قرار داده است بهره گیرد



 


دانشمندان در باره عسل گفته اند :  عسل 70 ماده دارویی دارد وچنان است که خوردن عسل نقش یک داروخانه کامل را داراست . آنزایمها ,عناصر مفید ویتامین ها و12نوع قند که هر یک فواید خاصی دارند در عسل وجود دارد . اما امور دیگری همچنان جای بحث وتحقیق دارد زیرا دانشمندان چیزهای را کشف کرده اند ومواردی همچنان از دید آنها پنهان مانده است .



About the author

nazakat25

نزاکت آزرم متولد شهرهرات 1372
محصل شرعیات
وظیفه معلم

Subscribe 0
160