دریایی مهربانی٬ آموزش پایدار

Posted on at


در یکی از آغازین هفته های شروع دوباره ئ برنامه ئ مقاله نویسی و رسانه های اجتماعی فیلم انکس خواستم شروعی از بهترین والا ووالا ترین موضوع یا حرف ویا بهتر از این دو، برترین کس آغاز نمایم.


کسی از خویشتن خویش مان،حتی از جسم و روح ضعیف مان نیزبه ما نزدیک تر وقرین تر است،یکتایی که به اندازه ئ یک لحظه ئ کوتاه یا به سرعت یک پلک زدن غافل از ما نیست،در هر مکان وهر زمان حتی در تاریکی های مطلق شاهد ما است از کارکرد مان نظارت می کند،شاید کدام جایی بلغزیم،مدد ویاری بطلبیم یا مرتکب کدام اشتباهی گردیم یا مبادا سرگردان وپریشان گردیم.همیشه آن بالا،بالاتر از هر سقف وبام با دریایی عظیم از مهربانی وعطوفت اجابت می نماید ومی بخشاید٬ قطره ای از رحمت بی کرانش بر دستان خالی که مریدش هستند به مرادش به پرواز در آمدند.چه مهربانی است که هیچ دستی را تهی به منزلگاه باز نمیگرداند ونمی راند.چه صبری دارد که با تمامی سیاهی وپلیدی های زاده ئ اعمال مان هنوز که هنوزه تحمل مان می کند وبه ما تحفه ئ زندگی را ارزانی می دارد.



خدای لایزالی که؛از روحش در وجودمان دمید وزندگی بخشید، از علمش ما را صاحب گوهرعقل وخرد گردانید،از بخشش وکرامتش همیشه راه بازگشت وتوبه را برایمان میسر ساخت،از دریای مهربانی بیکرانش همیشه سهل انگاری وگناهانمان را عفو نمود وازروی غنایش خواست تا تمام نعمات را بر بنده گان بینوا ومحتاجش فراهم سازد.هر چه بگویم از مالک وآفریده گارمان کم وبلکل هیچ است.اگر به اندازه ئ لحظه ای یکی از نعماتش همچو دست،زبان یا چشم را از ما پس می گرفت دنیای مان تیره وتار می شد.



خداوندی که دربرخی از بنده گانش استعداد بیشتری گنجانده است؛همچو ذهن فعال دختران جوان که با در دست گرفتن قلم خویش دنیا را با کلمات در کنارهم می چینند وبه نظمی زیبا می آرایند ومی خواهند از آن نعمت خدادادی به نحو احسن کار گیرند،همچو دختران مکتب حوض کرباس که فعالانه می درخشند.فروزان،افسانه وفاطمه دخترانی بودند که در مقالات ایشان تلاش فراوان نموده بودند.ودروسی که در این هفته آموختند عبارتند از:control panel وبرخی از اجزایش همچون date and time, region and language ،نحوه ئ اضافه کردن برنامه ها از all program در quick launch وstart menu و notification area بودند،البته روی ساختار مقاله نویسی بحث وکار بسیار صورت گرفت.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس ام میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/Hozakarbas-Herat


فرشته احمدیان



About the author

Hozakarbas-Herat

The Houz-e-Karbas High School was founded in 1962 in Afghanistan. The all-girls school has approximately 4000 students, 92 teachers, 5 senior teachers, one education manager, and one administrator. Many classes are taught in tents. Film Annex built the first Internet classroom at the Houz-e-Karbas High School in May, 2012.

Subscribe 0
160