بهار نو و آغاز نو

Posted on at


بعدازهر زمستان مسلماً یک بهاری در راه ست. در سال نو همه چیز تازه،بهاری وبروز می شود مکتب ها ترمیم و تعمیر میشوند، خانه ها پاک کاری میشوند،دشت و دامن سرسبز میشوند، مردم لباس نو می پوشند وسال نو راهمراه با فکر نو،تجربه نو،آغاز نو ودروس نو به خوبی و خوشی شروع میکنند. امسال هم طبق سال های گذشته و طبق آداب و رسومی که داریم در تعطیلی های زمستانی در کنار پدر بزرگ، مادر بزرگ و یا دیگر اقوام خود بیشتر رفت و آمد کردیم و از بودن در کنار آنها لذت بردیم و نیز برای دروس خود آماده گی های کافی گرفتیم. انسان ها در زندگی خود 2 هدف عام و خاص دارند؛هدف از هدف عام خوشبختی انسان ها و هدف خاص که همان بودن درکنار خانواده های آنها است میباشد.



که هدف خاص برترین است چون اگر هدف خاص یا همان "بودن در کنار خانواده" نباشد، فرد نه مشوقی دارد و نه انگیزه ای چه بسا که انسان بخواهد٬ در آینده به پیشرفت های نایل شود و دست آوردی داشته باشد و خوشبخت شود. انسان برای این که بتواند پیشرفت هایی درعرصۀ خوشبختی خویش مهیاء کند باید دیدگاه خود را نه تنها دریک چوکات بلکه در چندین چوکات محک و خود آزمایی کند به عنوان مثال در همین انتخابات سال 1393 انسان باید براساس معیارهایی که دین اسلام برای او تعین کرده است علاوه برآن از بین گفتوگو ها و مصاحبه های نامزد های ریاست جمهوری باید دریافت میکردیم که چه کسی لیاقت ریاست جمهوری را درافغانستان به خصوص در همچنین شرایطی دارا می باشد.



برعلاوه انتخابات باید همیشه شفاف برگزارشود اگرشفاف نباشد همگی اراده خود را نسبت به رأی دادن از دست می دهند که خوشبختانه امسال که سالی پر از آرامش،صلح وامنیت بود و توسط تلاش وکوشش بی پایان وخستگی ناپذیر دولتمردان عزیزما ترتیب شده بود. نه تنها انتخابات ریاست جمهوری بلکه انتخابات شورای ولایتی نیز صورت گرفت. امسال سال 2014 طوریکه همه افغان ها قبلاً حدس زده بودند یک سالی پراز صلح وصفا وآرامش میباشد،همان طوریکه ذکر شد انتخابات بدون کدام حادثه صورت گرفت خوشبختانه آمار انتحاری،انفجار بمب در افغانستان کم شده است.



همچنین درآغازاین سال نو همه محصلین ومتعلمین با گذراندن یک بهار و سال تعلیمی میتوانند یک بار دیگر سال نو،بهارنو،صنف نو،دروس نو،برنامه ی درسی نو واستادان ورزیده ونو را دارا باشند تا از آنها بهره مند شوند. به خصوص در مکتب ما که با تشریف فرمایی جناب محترم والی هراتکه یک بار دیگر با به صدا درآوردن زنگ مکتب ما در واقع سال تعلیمی را شروع کردیم،نامبرده با دادن تحفه های کوچک اما ارزشمند ونصیحت هایی پندآمیز که میفرمایدن:"تلاش شما ارزشمند هست،پس هرچه میتوانید تلاش کنید".پس به یاد داشته باشید که تلاش شما آینده شما را میسارد و باید از لحظه به لحظه زندگی خود استفاده مفید نماییم.



برای خواندن مطالب قبلی لیسه امیر علی شیر نوایی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/user/AmirAliSherNawaie/272735


مونیکا



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160