نگرانی های مردم نسبت به 2014

Posted on at


از چندی بدین سو نگرانی ها در رابطه به 2014 و خروج نیروهای ناتو از این کشور افزایش یافته است. مردم افغانستان بر این باورند که خروج نیروهای ناتو از این کشور مصادف است با آغاز از سرگیری تنش ها و جنگ داخلی میان رهبران این کشور. پس از ایجاد دولت انتقالی تاکنون که حدود 13 سال از آن میگذرد، هنوز هم کشمکش های و نارضایتی های میان این رهبران وجود دارد که این خود بر نگرانی مردم میفزاید.


 



سالیان متمادی جنگ در افغانستان از یک سو مردم این کشور را خسته ساخته و از سوی دیگر آنها را نسبت به آینده این کشور بی اعتماد نموده است. در دست داشتن قدرت سیاسی افغانستان توسط جنگ سالارهای که خود در تباهی این کشور نقش اصلی ایفا نموده اند بر نگرانی مردم نسبت به آینده مبهم این کشور میفزاید. مردم افغاستان امیدوار بودند که پس از شکست طالبان قدرت سیاسی در دستان نسل جدید بیفتد اما متاسفانه این برک رقم نخورد و دوباره همان رهبران سابق بر سر کار آمدند.


مسئله 2014 مردم را بیش از آن چیزی که فکر میکنیم نگران ساخته است. این موضوع به سادگی از سرمایه گذاری تاجران در خارج کشور، مهاجرتهای مردم به کشورهای اروپایی و آمریکایی، افرایش قیمت مواد اولیه و کاهش قیمت ملک محسوس میباشد.


علی مرادی یکتن از تجاران بر این باور است که بزرگ ساختن این موضوع خود یک بازی سیاسی بوده و این مردم ملکی هستند که متضرر این بازی میشوند. او میگوید که در حال حاضر سرمایه خویش را از افغانستان جمع آوری کرده و در دبی سرمایه گذاری خواهد کرد.


 



مسئله اینجاست که آیا واقعا بعد از سال 2014 و خروج نیروهای ناتو از کشور وضعیت همانطوری که گفته میشود بحرانی خواهد شد یا اینها همه بازیهای سیاسی است و بعد از نایل شدن به اهداف پشت پرده که مردم از آنها بیخبر اند وضعیت به حالت عادی برخواهد گشت.



About the author

HerayFarzan

I am a founding partner of Afghan Citadel Software Company (ACSC). I graduated from Enqalab High School of Herat in 2007 and was admitted to computer science faculty of Herat University in 2008. I graduated from computer science faculty of Herat University in 2011. Currently, I am studying my Masters…

Subscribe 0
160