!!!بدخشان عزیز افغانستان به سوگت نشست

Posted on at


نمیدونم این بار چگونه آغاز کنم چه زیباست لحظاتی که از شادی ها و موفقیت ها مینویسم اما این بار باید از غم بنویسم از ماتم از افغانستان عزادار.این بار دیگر سخن از انتحاری نیست,اینبار مهاجمان به کدام هتل حمله نکرده اند,اینبار طالبان سری را از تن جدا نکرده,بلکه اینبار 2500 تن از هم وطنانم در زیر خروار ها خاک دفن شده و به خواب ابدی رفتند.تلخ است این روزها برایم,دلم میگیرید در هوایی که حتی هیچ کاری نتوانستم برایشان کنم.


این بار دیگر خبر از واقعات قبلی نیست بلکه هم وطنان مظلومم دچار خشم طبیعت گردیده.ای پامیر من فرزند همین خاک و قله های تو هستم که اینگونه برادران و خواهرانم را در آغوش کشیدی میگذاشتی اندکی دیگر هم باهم سرود صلح بخوانیم.ای بدخشان کمرم خم شد از لرزش کوهت,کاش اینگونه نمیشد کاش و ای کاش.



کاش راه لغزش کوه کج میشد و بهار در چشم هم وطنانم تیره و تار نمیشد.نمیتوانم بگویم و نمیدانم چه بنویسم زیرا واقعه ای بود که بس اسفناک و غم ناک, حتی صحبت در رابطه اش قلب را اندوهگین میسازد.


اما هم وطن گلم خواهرم,برادرم!


این بار وظیفه ی من و توست که به پاخیزیم و در این بسیج ملی و مردمی شرکت کرده و بازمانده گان رنج دیده را از زیر آوار نجات دهیم.بیایم بار دیگر به یاری هم وطنان خویش بشتابیم زیرا آن ها به یاری مان سخت نیازمندند.



:بدخشانی های عزیز


بدانید کارهای خداوند آن معبود عالمیان بی علت نیست صبر داشته باشید همانا خداوند با صابران است.به خداوند توکل کنید و برای اقوام تان که از این دنیای فانی رخت بربسته اند دعای مغفرت نمایید.


و ای کسانی که در صدر حکومت نشسته اید به جای دسیسه سازی همراه آرا مردم و رقابت های انتخاباتی لازم است که به یاری هم وطنان خویش بشتابید زیرا که آن ها سخت به یاری من وشما نیازمند و این را بدانید که روزی به زمام حکومت را بدست خواهید گرفت و این بار بیش از همیشه نیازمند یاری شما هستیم.



انالله وانا الیه راجعون


برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس مېرمن حیاتی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/user/MirmanHayatiHighSchool/279862


ساغر احمدی



About the author

MirmanHayatiHighSchool

Mirman Hayati High School is one of the historical schools of Herat, Afghanistan. It was established in 1340 (1961). This school is located in the center of Herat city, on Shahid Mirwais 28 Street. It has 1,810 students in two shifts and 50 teachers. This school was first reconstructed by…

Subscribe 0
160