کتاب

Posted on at


کتاب های خاک خورده ی داخل قفسه ی خانه ها,کتابخانه ها و دکان ها در لا به لای ورق ورق خویش علم و دانش را پنهان کرده اند٬ که تمام واژه های با ارزش آن بروی ورق هایی نوشته شده که شاهد این هستیم که روزانه یا در دست کودکان است که با آن بازی میکنند. و یا این کتاب ها با قیمت های ناچیزی در دکان ها یا بسلطی ها به فروش میرسند,کتابهایی که شاید نویسنده گان آن رنج های شبانه روزی زیادی را بالای متقبل میشوند و کوشش های فراوانی برای نوشتن این کتاب ها مینمایند.


کمتر متوجه ی ارزش والای این کتاب ها هستیم٬ زیرا این کتاب ها گنجینه های خوبی برای بالا بدن سطح علمی میباشد.پدران و نیاکان ما در گذشته های دور به سختی دسترسی به کتاب ها داشتند و هیچ کسی قدرت توان کتاب را نداشت ولی با وجود تمام این مشکلات باز هم استفاده ی اعظمی از کتاب مینمودند. و برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات و سئوالات مبهم خویش به کتاب و کتاب خوانی رجوع مینمودند. ولی حالا به مقایسه ی قدیم با نظاره کردن و دیدن پیشرفت زیاد تحصیلی باز هم مردم از خواندن کتاب دوری و به کتاب خوانی و فرهنگ آن اهمیتی قائل نمیباشند.



امروزه پیشرفت های علمی,صنعتی,اقتصادی و اجتماعی را باید قدر دان کسانی بود که با امکانات کم یادگارهای مفید زیادی را به ما جا گذشته اند و برای سهولت و رفع مشکلات آینده گان خویش تلاش های زیادی نمودند.تمام مطالعات و تجربیات خویش را در کتاب هاب بسیاری نوشته اند تا نسل به نسل کتاب ها و اهداف و تمام تلاش هایشان باقی بماند.


اگر کتاب این گنجینه های دانش و ترقی نبود علم و دانش افراد نسل به نسل انتقال نمی نمود و در همان نسل از بین میرفت و همراه با از بین بردن نسل کتاب مربوط به آن زمان هم به خاک سپرده میشد و تمام تلاش های آن افراد بی فایده بود ولی خوشبختانه این کتاب بود که دانشمندان,فیلسوفان,آگاهان و تمام افراد علم دوست دل نوشته ها و تجربیات خویش را در داخل آن ها نوشته تا بتوانند آینده گان هم نیز از آن استفاده نمایند.



کتاب بهترین و مفید ترین دوست برای انسان ها میباشد و این متاب است که انسان را به سوی قله های ترقی میکشاند و همواره بهترین مطالب در صفحات هر کتاب گنجانیده شده است.کسانی که در جستجوی علم هستند برای بالا بردن اطلاعات شخصی و هم چنین علم در جستجوی خواندن و یافتن کتابهایی هستند که دانشمندان و نویسنده گان زیادی آن را نوشته اند.


پس سعی کنیم با تبلیغ فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه ی کتاب های مفید به دوستان و تمام هم وطنان خویش استفاده از ان را در هر نقطه از سرزمینمان افزایش دهیم تا باشد از این طریق با دانستن مفاهیم و مطالب زیادی در رابطه با دانستنی ها و حرف های نگفته زیاد گره ای از گره های مشکلات جامعه ی خویش را باز نماییم و اوقات بیکاری خویش را با خواندن و مطالعه نمودن کتاب زینت ببخشیم.



:کتاب گفتا


"من یار مهربانم         دانا و خوش بیانم"


"گویم سخن فراوان       با آنکه بی زبانم"


"پندت دهم فراوان         من یار پند دانم"


و این مصرعی که شاعر گرانقدر فرموده زیباترین مصرع هستی است.زیرا کتاب خوب با مطالب زیبا میتواند بهترین همدم و دوست برای بشریت باشد که محتوای ان شامل پندهای بسیاری است.


به امید هجوم گسترده ی بشری به فرهنگ کتاب خوانی به خصوص هم وطنان گلم.


برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس بانوان انکس هرات میتوانید پیوند زیرا دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/herat-womensannex/blog_post


زهرا



About the author

herat-womensannex

Herat Digital Citizen Fund is subpart ofDigital Citizen Fund based in NYC. Digital Citizen Fund.com is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts…

Subscribe 0
160