عظمت خداوند

Posted on at


ثنا و صفت مخصوص خداوندی است که مخلوقاتش با ستایش خود نمیتوانند حق سپاسش را ادا کنند.و هیچ حسابگری نمیواند نعمات پروردگار عالمیان را بشمارد,خداوندی که نشانه هایش محدود نیست.خدایی که با قدرتش موجودات را آفرید و هر موجودی را در جای خودش خلق کرد.پروردگاری که همه ی جهان را خلق نمود و کارش نیازی به وسیله ندارد و شبیه به عمل بشرنیست.معبودی که نیازی به مخلوقاتش ندارد و او یکتا و تواناست و از تنهایی ترس ندارد.خدایی که انسان ها را اشرف مخلوقات برروی زمین گسترده است و وسیع قرار داده است و همه چیزهایی که بشر به او نیاز دارد و خداوند مهربان برایش مهیا ساخته است.



آسمان زیبایی که با ستاره گان و نور افکنهای فراوان همه جهان را روشن ساخته,کوههای سر به فلک کشیده که گاهی سبز هستند و گاهی پوشیده از یخ,کوههای که منبع آب و آشیانه ی اکثر حیوانات است.دریاهایی که که با وجود آنها زمین یک زیبایی خاصی به خود میگیرد و حیات همه ی موجودات را میسازد,نباتاتی که اکثر آن ها منابع غذایی بوده و بعضی این زمین های بی انتها را پوشانیده است و با درختان و گل ها زیبایی به آن بخشیده است و همه ی آفریده هایش بر بر ذات پاک الهی او تعالی گواهی میدهند.و نیز همه آفریده و خلق شده ی خداوند متعال است.



همه ی هستی و کائنات که چه در عمق زمین و چه در آسمان هاست همه خلقت ذات یکتا است و ذرهذره موجودات از وجود هر موجودی که خدا خلق کرده است ستایش او را میکنند. و همه بر بزرگی و بی همتا بودن او گواهی میدهند.عظمت خداوند آنقدر زیاد است که انسان بر بیان کردن آن عاجز است و همه ی انسان ها باید همیشه در ستایش خداوند باشند و از او بخاطر این همه نعمات بی پایانش شکر گذار باشند.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس بانوان انکس هرات میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/herat-womensannex/blog_post


فاطمه فروتن "احمدی"



About the author

herat-womensannex

Herat Digital Citizen Fund is subpart ofDigital Citizen Fund based in NYC. Digital Citizen Fund.com is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts…

Subscribe 0
160