کاپیتان نیروی دریایی مدال طلای انجمن نویسندگان نظامی ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرد

Posted on at


یکم اکتبر 2013


ادوارد زالم(Edward Zellem)  مدال طلای انجمن نویسندگان نظامی آمریکا را برای کتابش بنام ضرب المثلها: 151 زبانزد فارسی افغانستان از آن خود کرد. این کتاب ستایش شخصیت های مطرح مانند جنرال بازنشسته آقای دیوید پترئوس (David Petraeus)  را جذب کرده است که در مورد کتاب نوشته است"


آرزو دارم به اندازه ایکه من از این کتاب لذت بردم شماهم از آن لذت ببرید." آقای زالم مدال خود را در جریان مهمانی رسمی که از طرف این انجمن از 26 تا 29 ماه سپتامبر در اوهایو(Ohio)


 برگزار شده بود کسب کرد. کتاب ضرب المثلها  یک کتاب دو زبانه انگلیسی فارسی است که دارای 151 زبانزد می باشد. این کتاب غنای فرهنگی, هوشی و تصورات مردم افغانستان را نشان میدهد. این کتاب مشابهت ها بین فرهنگ های مردم آمریکا و افغانستان را نشان میدهد و آقای زالم مردم آمریکا را با تعدادی از این زبانزد ها سازگار میداند.



این کتاب 50 توضیع از دانش آموزهای نوجوان مدرسه معرفت, که در یکی از نادار ترین مناطق کابل در سال 1994 برای آموزش دانش آموزهای مهاجر ایجاد شده است, را در بر میگیرد.


رئیس انجمن نویسندگان نظامی آمریکا آقای وایت جان زیمرمن(Dwight Jon Zimmerman)  یکی از پرفروش ترین نویسندگان نیویورک تایمز در این مورد گفت" مجموعه آقای زالم یک کار منحصر به فردی است که بر مشترکات انسانی مان تاکید میکند."


در جریان شب این مراسم آقای زالم صدها پیام از طرف دوستان و علاقه مندان خود از افغانستان بشمول اعضای دولت افغانستان دریافت کرد. انجمن نویسندگان نظامی آمریکا یک سازمان غیر انتفاعی در بخش نویسندگان نظامی در جهان است. این انجمن برای کارهای هنری با موضوع های نظامی  در سرتاسر جهان جایزه میدهد. اعظای آنرا نویسندگان, هنرمندان, موسیقیدانها و شاعران تشکیل میدهند.



تماس:


آقای وایت جان زیمرمنmwsapresdjz@gmail.com



About the author

160