یاد آوری خاطرات من از دوران مدرسه در گوهرشاد بیگم

Posted on at


زمانیکه دوباره بعد از مدتی زیاد به مدرسه خود برگشتم, هنوز همان احساس دانش آموز بودن در من بود. مدرسه تغیرات زیادی را در خود دیده بود اما اطرافیان من به من همان احساس صمیمیت دوران دانش آموزی را داشتند.


در زمان مدرسه, همیشه میخواستم که زودتر فارغ شوم, اما حالا زمانیکه صنف, استادها و آن صندلی دوست داشتنی خود را میبینم, آرزو میکنم که هرگز آن زمان به پایان نمیرسید.


مدرسه گوهرشاد به افتخار یک بانوی هنرمند, بنام گوهرشاد بیگم که دختر یکی از فرمانروایان سلسله تیموری بوده است نام گذاری شده است. او مدرسه ها و مسجد های زیادی در افغانستان ساخته است.



مدرسه گوهرشاد با 245 استاد در سه نوبت درسی نه هزار دانش آموز را در خود جای داده است. در حال حاضر این مدرسه دارای چهار ساختمان است که ساختمان پنچم آن توسط اولیای دانش آموز ها در حال ساخت می باشد. سازمان افغان سیتادل و شبکه فلم انکس در قالب ماموریت خود در افغانستان و سازگار با برنامه انکشافی افغان یک صنف کامپیوتر را با تمام تجهیزات آن در این مدرسه ایجاد کرده اند. اثن صنف در هشتم ماه سپتامبر افتتاح گردید. در محفل افتتاح آن والی, رئیس شورای ولایتی و رئیس معارف ولایت هرات شرکت داشتند.



آقای وحیدی والی هرات بیان داشت که فن آوری مهمترین عامل بسوی توسعه آموزش و پرورش در افغانستان است و برای گسترش سطح دانش, دانش آموزها بسیار ضروری است, اما این همه بستگی به چگونگی کاربرد آن توسط کاربران دارد. او دانش آموزها را تشویق به استفاده از رایانه و این تجهیزات کرد. او تلاش کرد تا آنها را از سواستفاده و تلف کردن وقت شان روی کامپیوتر و انترنت باز دارد. آقای وحیدی از برنامه انکشافی افغان بسیار سپاسگذار بود و قول داد که به هر اندازه ای که بتواند این برنامه را یاری خواهد رساند. رئیس آموزش و پرورش هرات آقای طاهری از شبکه فلم انکس برای فراهم آوری این تجهیزات قدردانی کرد. او یادآوری کرد که با یاری این برنامه او میخواهد که همه مدرسه های هرات حتا آنهاییکه در روستاها قرار دارند را نیز باهم پیوند دهد. سازمان فلم انکس و افغان سیتادل 12 پایه رایانه را برای مدرسه گوهرشاد فراهم کرده اند و برنامه های آموزشی خود را در زمینه های فن آوری معلوماتی و رسانه های اجتماعی شروع خواهند کرد.




About the author

160