ازدیاد وسایل نقلیه, هشداری برای موجودات زنده و محیط زیست

Posted on at


محیطی که در آن زنده گی میکنیم شامل نباتات و جانوران و انسان هاست که برای ادامه ی حیاتشان به محیطی سالم و عاری از هرگونه عوامل نیاز دارند. چنانچه انسان برای رشد و تکامل خویش به امکانات و ارامش فکری و جسمی نیاز دارد گرچه حیات وحش در مقایسه با حیات انسانی بسی تفاوت هایی دارد ولی به هر حال هم جزیی از حیوانات محسوب میشود.


با توجه به عنوان بحث میتوان گفت در دنیای امروزی که عصر سازنده گی و پیشرفت انسان میباشد، صحبت از اسیب های مختلفی بر سر زبان هاست از آسیب های اجتماعی گرفته تا تا آسیب های محیط وحش. با توجه به گسترش روز افزون ماشین های برقی و ایجاد کارخانه های مختلف, آلوده گی های محیط زیست نیز افزایش یافته است زیرا این ابزار الات در تولید گازهای مضر برای طبیعت حرف اول را میزند. تولید گازهایی همچون کاربن دی اکساید و متان که جز متهمان درجه اول در تخریب محیط زیست به شمار میروند.



اگر به صورت دقیق و موشکافانه به این پدیده بنگریم متوجه میشویم که با آغاز قرن 19 و پیدایش نفت این آلوده گی با سرعت بیشتری وارد محیط میشوند. چنانچه هر ساله شاهد انتشار آلوده گی های مختلف ناشی از نفت در عرصه های مختلف طبیعت هستیم از کشتار جمعی ماهیان و آبزیان گرفته تا پدیده ی خطرناک مثل وارونه گی هوا و امثال آن.


اما بیایید ببینیم این آلوده گی ها به جانوران موجود در طبیعت چه آسیبی میرساند؟؟


همانطور که پیشتر گفته شد با ورود نفت و فرآورده های نفتی به دریاها اولین آسیب به آبزیان رسانیده میشود و بیشتر مواقع سامع این هستیم که آبزیان زیادی در اثر وجود این ماشین الات در دریا میمیرند. سایر آسیب های ناشی از حشره کش های مختلف, انواع زباله جات, همه و همه دلایلی برای تهدید محیط زیست هستند.



انسان ها برای سهولت خویش از انواع ماشین الات کار میگیرند ولی ازدیاد این ماشین آلات روز به روز محیط را تهدید نموده و به موجودات آن آسیب های زیادی میرساند. این دودها و آلوده گی های موجوده نه تنها موجودات روی زمین را تهدید میکند ولی لایه ازون که خود سهمی بسیار ارزنده برای جلوگیری از گرمی و سوزش زیاد افتاب برروی زمین است را تخریب میکند و سرانجام موجب سوراخ شدن این لایه گردیده و گرمای زیادی سراسر زمین را در بر میگیرد.


در بیشتر کشورهای مترقی وسایل نقلیه هم بر اساس تقسیم اوقات در شهر حرکت میکنند و این خود نکته ی مثبتی برای داشتن یک هوای پاک است. پیاده روی یکی از انواع ورزش ها میباشد به جای اینکه انسان ها هرروز با موتر و دیگر وسایل خویش به کار و وظیفه روند بهتر است در هفته چند روزی را وسایل نقلیه ی خویش را کنار گذاشته و برای صحت و سلامتی خویش پیاده روی کنند تا باشد محیطی سالم, و عاری از هر نوع الوده گی داشته باشیم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه محجوبه هروی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool/blog_post



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160