سه مرحله تولید و پندهای در مورد فرآیند ساخت فلم کوتاه شما, با مارک کاکزویسکی

Posted on at


در بلاگ امروز میخواهم به مراحل تولید, نظر بیندازم و تعدادی از این مراحل را در زمان برنامه ریزی و ساخت یک فلم کوتاه بصورت بسیار ساده به معرفی بگیرم. سه مرحله پیش از تولید, تولید و بعد از تولید را به بررسی خواهم گرفت. پس بیایید شروع کنیم.



پیش از تولید: کارهایکه روی یک تولید بویژه یک فلم و یا برنامه ای انتشاراتی پیش از تولید کامل شروع میشود.


دیدگاه- دیدگاه نخستین چیزیست که به آن ضرورت دارید. این عادت خوبی است که یک دیدگاه را زمانیکه در ذهن شما می آید ثبت کنید. میتوانید به این منظور یک کتاب دیدگاها جور کنید و همه دیدگاها را در آن ثبت کنید. ممکن است که برای دیدگاهای خود رسم بکشید, یا برای الهام گیری, آنها را به چیزهای نسبت دهید.


من صدای خود در مورد یک دیگاه را در گوشی همراه خود ثبت میکنم یا بعضی وقت ها در صورتیکه قلم دردسترس باشد, آن را یاد داشت میکنم. به هر روش مجموعه از دیدگاها را ثبت میکنم. درجاه نمیتوان یک دیدگاه را به کار بست, اما زمانیکه فرصتش برسد به آن بر میگردید.



فلم نامه – فلم نامه خلاصه موضوع روی کاغذ است. فلم نامه خواننده را متقاعد میکند, دیدگاه اساسی و معرفی ممکن شخصیت ها و موقعیت ها را بیان میکند. اگر مقاله های گذشته مرا خوانده باشید, در آنها فلم نامه نویسی را پوشش داده ام و از یکی از فلم های کوتاه خود بنام آماده ای یا نه نمونه آورده ام.


سیما – سیما مجموعه از تصاویر باهمدیگر است که احساس فلم شما را به بیننده منتقل میکند. این میتواند مجموعه تصاویر گرفته شده یا تصاویر فلم های دیگر باشند, هرچیزیکه به باور شما میتواند تصویر و احساس فلم شما را منتقل کند.



About the author

160