سه مرحله تولید و پندهای در مورد فرآیند ساخت فلم کوتاه شما, با مارک کاکزویسکی - بخش سه

Posted on at


برگه تماس – برگه های تماس را بارها تغیر میدهم تا تصویربرداری پسندیده تر انجام شود. با معلومات بسیار زیاد شروع به کارمیکنم و در صورت ضرورت بارها و بارها آنرا خلاصه میکنم. باید این معلومات در یک برگه کاغد جاه بگیرد.


برای این منظور برگه های چاپ (A5) خوب اند, زیرا به اندازه کافی مناسب اند تا آنها را انتقال داد. در این برگه معلومات شامل برنامه زمانی اساسی, موقعیت, جزئیات تماس, آب و هما, شماره  و موقعیت فوری در صورت ضرورت وجود دارند.


میتوانید معلومات بشتری هم در آن اضافه کنید, اما بطور واقعی باید چیزهای باشند که ضرور اند.


 


 تولید, فرایند تصویربرداری فلم کوتاه


تصویربرداری یک صحنه – زمانیکه مرحله تصویربرداری فرامیرسد, مطمئن شوید که آسانترین شیوه را برگزیده اید.


به اساس سلسله تصویرهای فلم خود تصویربرداری نکنید بلکه بر اساس کمترین تعداد موقعیت ها و تنظیمات نور افگن ها دست به تصویر برداری بزنید.


این زمان مورد نیاز برای بازدید از موقعیت ها و تغیرات نورافگن ها را کاهش میدهد. به یاد داشته باشید که جابجاه کردن هنرمندان نسبت به دوربین تصویربرداری زمان کمتری ضرورت دارد.



در فلم کوتاه من یک هنر پیشه باید زود میرفت, بنا ما در قدم نخست همه بخش های او را تصویربرداری کردیم و سپس در زمان اجرای نقش هنرپیشه مرد بجای آن یک جانشین برگزیدیم.


تصویربردرای برای ویرایش – این چیزیست که من بطور شخصی انجامش میدهم. در زمان تصویربرداری دقت میکنم که از هر دوربین بشکل درست صحنه را پوشیش دهیم. حتی بر اساس سلسله تصویری یک فلم در حالیکه تمام تصاویر را ضرورت نداری بازهم باید آنها را بگیرید و ویرایش کنید.


گفتگو بین دو نفر را نمیتوان براساس آنچه که از قبل تصور کرده اید قطع کنید, چون ممکن است که به یک صحنه ای بسیار زیبای دست یابید که بخواهید آنرا عوض گفتگو استفاده کنید.



تصویربرداری یک صحنه توسط تمام دوربین ها زمان زیادی را در زمان تصویربرداری نمیگیرد, اما در هنگام ویرایش زمان زیادی را برای شما حفظ میکند.



About the author

160