سه مرحله تولید و پندهای در مورد فرآیند ساخت فلم کوتاه شما, با مارک کاکزویسکی - بخش چهارم

Posted on at


قطع صدا و تصویر -  چنین کاری در روز تصویربرداری, زمان کاری شما در روز ویرایش را کاهش میدهد. قطع صدا و تصویر برای همزمان کردنشان شما را یاری میرساند و فرصت میدهد که بهترین را برگزینید.


 کارهای بعدتولید روی یک فلم انجام شده است و یا ثبت فلم به اتمام رسیده است.


تصویر گرفتن – به اساس دوربین که تصویر میگرید و سامانه ایکه آنرا برای ویرایش تصویرها استفاده میکنید, بسیار مهم است که تصویرها را بصورت درست انتقال دهید.



براساس سامانه رد(RED)  تصویر برداری میکنم و در سامانه ادوبی (Adobe) آنها را ویرایش میکنم, بدون هیچ تغیری میتوانم که تصویرها را ویرایش کنم. اگر تصویرها را در سامانه (FCP) ویرایش میکردم, باید تمام تصویرها را به ساختار تازه ای تبدیل میکردم که آنها را میتوانست بخواهد.


این سبب کاهش کیفیت میشد, بنا باید ویرایش را بشکل برون خطی (Offline) انجام میدادم. تصویرها با ساختار ای دی ال(EDL)  یا اکس ام ال(XML)  در میامد و سپس باید آنها را بشکل متصل با یک برنامه دیگری با کیفیت کامل ویرایش میکردم. امروزه برنامه های زیادی اند که با کیفیت برنامه ادوبی(Adobe)  ویرایش میکنند.



ویرایش ساده و ای دی ال (EDL)  


ویرایش ای دی ال(EDL)  تماشای تمام صحنه ها و گزینش بهترین شان است. در این بخش طرح زمان تصویربرداری یاری میرساند تا این روند سرعت یابد.


چیزیکه من دوست دارم انجام دهم اینست که یک خط زمانی در هنگام ویرایش ایجاد کنم و براساس آن صحنه ها را کنار هم قرار دهم. این مرا یاری میرساند تا در هنگام دیدن صحنه ها به دنبال  یکدیگر تصمیم گیری کنم.



هنگامیکه صحنه ها برگزیده شدند, باید آنها را باهم یکجاه کنید تا یک ویرایش ساده ای را ایجاد کنید. بازخور گرفتن از دیگران در جریان این فرآیند یک گام مهم است تا بدانید که چی گام ها را برداری تا ویرایش تان بهتر گردد. در هنگام ویرایش طوری صحنه ها را قطع کنید که طبیعی به نظر برسد و ویرایش را از دید بیننده پنهان کند. . 



About the author

160