قدرتهای الهی

Posted on at


بنام خداوندی که مرگ و زنده گی بشریت تابع اوست


خداوند بار دیگر خشم خود را سر بنده گان ضعیف خود افزود و بنده گان نا چیز خود را در مقابل خشم طبیعت قرار داد و برای بندهای ضعیف خود معلوم نمود که هیچ چیز پنهان از زات الله متعال نیست و همه چیز مانند آینه برای او تعالی واضع و آشکار است .


او بالا و بلند مرتبه است او یکی را درمانده در غم میکند و یکی را مست و سرشار میکند ,یکی را درویش و بی آب نان در بیابان نگهمیدارد و یکی همچو سلیمان در تاج تخت افزون میکند .



تنها ما بندها باید در مقابل نعمت های خداوند زانو زده و سر به سجده فرود باوریم و از اوطلب مقفرت کنیم و دست نیایش به درگاه او تعالی بلند کنیم و خا موشانه به عبادت او مسشغول شویم و از عمق قلب برای خود و فامیل,دوستان و مردمان خسته دردمند و مردمانی که در مقابل خشم طبیعت دچار مشکلات زیادی شدند مانند کسانیکه کوه لرزید و زمین خود را آماده کرد برای بلعیدن آنها و از اثر لرزیدن کوه خاک سنگ زیادی از کوه بطرف زمین فرود آمد و مردمان بیچاره ما را زیر آوار فرو بر و صدها خانه و خانواده را بی سر وسامان ساخت و پیش از 350 نفر را در زیر آوار دفن کرد .



مردمان ستم دیده مارا با خاک خون یکجا کرده و خانه های شان را ویران ساخت باید همدردی با کسانی بکنیم که لغزش کوه باعث شد که صدها طفل را یتیم مادران شان را بیوه کرده وهمچنین پدرانی که خانواده های عزیز شان را از دست دادند.


اما باز مانده گان که به اطراف خود با بسیار پریشانی مینگریستند و غافل از چنین روزی بودند ,مادران با چشمان پر از اشک ,پدران با قد خمیده ,خواهران با آه ناله و برادران شان با رنگ پریده فریاد میزنند و میگفتند که ما غافل از یاد خدا مانده بودیم غافل از اینکه زمین مادریست که باید آخر در آغوش او با گردیم.


و یا میتوان سیلاب های که در مناطق زیاد افغانستان رخ داده بیان نمود که باعث کشته شدن عده زیادی از مردم عزیز ما شد و تعداد زیادی از خانواده ها را بی سر پناه ساخت .


ما باید سر تسلیم به در گاه الله تعالی گزاشته و از او برای بازماندهگان این حادثه مرگ بار صبر جمیل و برای زیر آوار شده گان جنت برین استدعا نماییم .


خداوند زاتیست قادر و توانا که نعمت های اوست بی پایان و فضل رحمت او مانند دریایست بیکران .




About the author

160