جایگاه زن در اسلام

Posted on at


روزگاری بود که انسانها در زیر ابر های ظلم و ذلت زندگی می کردنند. هیچ کس از حق و حقوق خویش برخوردار نبود. کسی در زیر ستم، کسی در زیر شکنجه های روحی قرار داشت. اما بیشتر از آن قشر زن که در آن زمان جزء کالا به حساب می رفت و هیچ ارزش نداشته و تمام حق و حقوق وی پایمال بود بودند. در آن زمان بود که آفتاب رحمت, ستاره بشریت و فخر کائینات حضرت محمد مصطفی (ص) با دین خیر و برکت خویش ظهور کرد و حق و عدالت مساوات را به جهان معرفی کرد و برای اولین بار زن هم جزء پیکر جامعه در کنار مرد قرار گرفت.



زنی که قبل از اسلام از آزادی زندگی، حق ارث و غیره حقوق محروم بود با ظهور اسلام از زنده به گور شدن و فروختن نجات یافت و به جای رسید که در برابر مرد قرار گرفت. چیزی که تمدن و فرهنگ مدرن امروزی از حقوق زن دارد همه از برکت اسلام است و اسلام آن چیز ها را به جهان معرفی کرده است.چنانچه زن مادر است و مادر در اسلام جایگاه بسیار بلندی دارد حتی گفته شده که "رضا خداوند (ج) بر رضای پدر و مادر است"و در جای دیگری آمده است که:"هرکس که پاهای مادر خود را ببوسد انگار که چوب دروازهء جنت را بوسیده است".



بلاخره زن در اسلام جایگاه خاصی را دارا میباشدکه در هیچ دین و ملت همچون مقام باعزت و خوبی را نداشته است. چنانچه برای زن حجاب خاصی را بخاطر عزت و شرافت وی تعیین نمود حق ازدواج، حق میراث، حق تعلیم و تعلم، حق بیان و گفتار و غیره را برای آن نمود. اگر اسلام نمیبود تا حال زن در چوکات ظلم و ستم و بدون هیچ حقی زندگی می کرد. پس ما باید حق و حقوق زن را در چوکات اسلام مرعات نماییم تا هم رضای خداوند وهم رضایت انسانها را بدست بیاوریم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه امیر علی شیر نوایی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/AmirAliSherNawaie/blog_post 


محبوبه حیدریان



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160