انسان

Posted on at


خداوند (ج) مخلوقات روی زمین را بیهوده نیافریده است،همه ئ مخلوقات هر کدام برای هدف و مقصدی،برای صبر ٬ برای امتحان و ازمایشی،تا دیده شود اخر کدام مخلوق و بنده از روی صبر وتحمل وبزرگی روح و روانش نیکویی را پیشه ئ خود می سازد. می تواند با در نظر داشت تمام خوبی ها و شایسته گی ها ایستاده گی نماید و یا شکیت را پذیرفته و فریب شیطان را می خورد!

وقتی خداوند لایزال انسان را خلق نمود همراه با وی آسمان، زمین، افتاب، مهتاب،اب، غذا وبی نهایت چیزهای دیگری به وجود آورد؛تا ادمی بتواند همراه با این نعمات زندگی راحت و ارامی را برای خود بسازد و ان بزرگ و والا مقام جایگاه بزرگی را در این نظام وکاینات برای این انسان مقرر نموده است و زمانیکه او را افرید، بهتر از هر مخلوقی افرید و برتر بر همگی قرار داد.

همگی را برای او رام و مسخر نمود و او را خلیفه ئ روی زمین با تخت وتاج اشرف مخلوقات تعیین کرد؛تا از آنها در راه منفعت خویش استفاده نماید٬ وهم رضایت پروردگار ش را جلب نماید.مبادا این انسان گستاخی کند از اوامر الهی سر پیچی نماید واز قوانینی که خداوند بر این نظام وسیع مقررنموده عبور کند. چرا که خداوند به واسطه ئ نعمت عقل و دانایی او را بر ستیر مخلوقات برتر نموده است و بر این انسان لازم است تا نهایت شکر و سپاسگذاری را از مالک وافریده گارش بنماید.

این انسان است که باید خود را به انسان واقعی مبدل سازد و عبادت خالصانه ئ خداوند را به جای اورد و هیچ گاه خود را در این دنیا تنها و بی کس حس نکند، چرا که ان بزرگ همیشه و هر لحظه در کنار ماست و لحظه ای دستان ضعیف مان را رها نکرده که مبادا بلغزیم و مرنکب گناهی شویم.

هزاران بار شکر و سپاست!

برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه ملکه جلالی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:

http://www.filmannex.com/MalakeJalaliSchool/blog_post

عاقله امینی

 



About the author

MalakeJalaliSchool

Malake Jalali is located on Godam Street in front of the big Masque of Herat, Afghanistan. It has 3270 Students, 101 teachers and 2 buildings.

Subscribe 0
160