روبرت مور از سازمان آزمایشگاه رسانه انترنتی در مورد فن آوری در افغانستان میگوید.

Posted on at


مور می افزاید که دیدگاه ما بحیث یک سازمان در مورد اجتماع نگاه به  یک مجموعه از ارتباطات است و این ارتباط میتواند ارتباط واقعی مردم در بازار باشد. شناخت مشتریان مناسب بخش مهم این روند است.


این روند به سرعت میتواند از کنترل خارج شود و مشکل ایجاد کند و این ما هستیم که باید حلش کنیم. ما میخواهیم که رشد و ارتباط بین مردم را, دقیقا کاری که  سازمان زنان انکس برای تونمندسازی زنان و ایجاد ارتباط جهانی انجام میدهد توسعه بخشیم.



آقای مور برای کارآفرینان چندین پیشنهاد دارد.نخست اینکه آنهاییکه میخواهند کار آفرین باشند باید از آموزش دیده باشند.او سازمان زنان انکس را برای آموزش زنان در آسیای میانه و دیگر مناطق مثال میزند.


دوم اینکه کار آفرینان باید یک سازمان را راه اندازی کنند و یک مشاور با تجربه در کنار خود داشته باشند. در نتیجه او اشاره میکند که کارآفرینان باید به اندازه کافی جسور باشند که محدودیت ها را پشت سر بگذارند و به فعالیت به پردازند. او میگوید حتی اگر کاری کردید و موفق نشدید, خود نفس همین انجام دادم گام مثبتیست.



هیچ ایرادی ندارد, از شکست های خود می آموزیم و اما اگر کاری را درست انجام دادید عالی خواهد شد.


در پایان آقای مور در مورد تاثیرگذاری رسانه اجتماعی در افغانستان صحبت میکند. به گفته او تاثیرگذاری  یک شبکه برای ایجاد تغیرات واقعی , انکشاف ماموریت شما و یا توانمند سازی مردم با دانش و معلومات بی همتاست.


او ماموریت سازمان زنان انکس را مهم میداند, چون در قدم نخست سبب ایجاد ارتباط بین خود گروه دانش آموزهای بعد در سطح منطقه و سپس فراتر آز آن میگردد. و در اخیر میگوید که یک شخص در یک شبکه میتواند قدرت مانند مجله تایمز داشته باشد.


ویدیو را در پایین تماشا کنید.


 



About the author

160