سلما صابری یک تن از متعلمین صنف دوازده لیسه عالی فردوسی

Posted on at


سلما صابری یک تن از متعلمین صنف دوازده لیسه عالی فردوسی


سلما دختریست که در ولایت هرات افغانستان به دنیا آمده و ولی دوران کودکی اش را در کشور مالزی به سر برده است, همانجا مکتب را تا صنف 6 ادامه داده تا اینکه به خواست و میل پدرش دوباره به افغانستان بازگشتند و دوست دارند تا باقی عمرشان را در افغانستان سپری کنند و مضدر خدمت به کشور و جامعه افغانی خود باشند.


از کودکی خود بسیار خاطره ها دارد, روزهایی که به همراه برادر کوچک خود بیرون از منزل به تفریح و بازی میرفتند که متاسفانه از وقتی اینجا آمده اند از چنین جاهایی خبری نیست.


سلما که نیمی از عمر خود را در خارج از افغانستان به سر برده است, در مورد زندگی افغان ها چنین می گوید :


شاید کشور ما در خیلی از چیز ها مانند خارج نیست, شاید استفاده از وسایل پیشرفته و تکنالوژی کمتر به چشم می خورد , شاید سرک های شهر ها آباد نباشد و یا شاید همانند خارج بلند منزل ها زیاد نباشد , اما..... یگانه چیزی که در اینجا می توان پیدا کرد گرمی دلها است, نزدیک بودن با فامیل و دوستا است که نمی توان دوستی و محبتی که در بین خویشاوندان و هموطنان داریم را در هیچ کجای دنیا بدست بیاوریم.


من دختری هستم که عاشق کشور و مردم کشورم هستم و این را کسی درک میتواند که همانند من دوری وطن خود را دیده باشد. دوست دارم تا به درس و تحصیل خود ادامه بدهم تا بتوانم به همراه دیگر دختر و پسرهای جوان دیگر افغانستان را به قله های موفقیت برسانم. من اکنون متعلم صنف دوازدهم لیسه عالی فردوسی هستم و همزمان کورس آمادگی کانکور نیز گیرفتم تا بتوانم در رشته ی دلخواهم کامیاب شوم. من رشته اینجینیری ساختمانی را خیلی دوست دارم و آرزو دارم با این رشته خانه های زیبا و عالی برای آینده کشورمان بسازم.



من خودم هم اکنون استاد زبان انگلیسی در کورس نوی نوید هستم و در هم چنان در یکی از مجتمع های فرهنگی در حال فراگیری هنر موسیقی میباشم بخاریه موسیقی آرام بخش روح انسان میباشد.


مدت 3 سال در تیم بسکتبال مکتب مان شامل بودم و یک سال برای مکتب مدال آفرین شدم اما فعلا به دلیل فشار درس نمی توانم به آن رسیدگی کنم.


یکی از آرزوهایی که دارم اینست که یک بار دیگر به کشور مالزی بروم و خانه قدیمی مان را دوباره ببینم جایی که کودکی و خاطره هایم را در آن, جا گداشته ام.


و هم چنان میخواهم به کانادا بروم و سردی آن کشور را یک بار تجربه کنم.


به نظر من پیروزی, خوشبختی, آرامی, صلح, زندگی در یک فضای دوستانه و و آرام بخش آرزوی هر فردی از یک جامعه است و این هم آروز و هدف من است که همت من را نسبت به ایجاد این اهداف بیشتر میسازد. و به نظر من پروژه وامن انکس یکی از راه های پیشرفت جوانان افغان میباشد


وامن انکس


 



About the author

womensannex-kabul

Women's Annex Kabul is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts on Women's Annex can range from as little as $5 per month…

Subscribe 0
160