دوره دوم انتخابات

Posted on at


 


انتخابات پروسه سرنوشت ساز، پروسه ای که میتواند تغییرات کلی و سرتاسری را در یک کشور بیاورد. این تغییرات میتواند شامل تباهی یک کشور و یا ترقی و آبادی آن باشد. افغانستان از جمله کشور های است که در هر 5 سال یک بار این پروسه سرنوشت ساز(انتخابات) در آن برگذار میشود. هر دوره انتخابات میلیون ها دالر هزینه بر میدارد. و در هر دوره تغییرات امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی، مالی، مدنی سرتاسر کشور را فرا میگیرد. آیا این تغییرات تاثیراتی را بالای زندگی مردم دارد؟ بلی صد در صد، اگر تاثیرات این تحول بزرگ را بالای اقتصاد ملی و تجارت ببینیم در داد و معامله ای تجار سکتگی ایجاد شده و بازار تجارت به حالت تعلیق در میاید. صادرات و واردات کم شده و تجار از سرمایه گذاری ها خود داری میکنند که باعث پایین و بالا رفتن اسعار شده و اجناس تجارتی به اوج قیمت خود میرسد.



اگر تاثیرات این تحول را در سیاست برسی کنیم میبینیم که بعضی از شخصیت های سیاسی ازین وضعیت به نفع شخصی خود استفاده کرده و پایه ای کرسی سیاست را به نفع خود میچرخانند. به همین قسم تحولات ایجاد شده بالای بعد مادی و معنویی مردم تاثیرات بخصوص خود را دارد. در هر دوره انتخابات تغییرات امنیتی چشم گیری بوجود میاید، اخلال گران از این هرج و مرج استفاده کرده حملاتی ذلیلانه ای خود را در اکثر قسمت های کشور انجام میدهند که باعث کشته شدن صدها تن از هموطنان ما میشود و  عزیزان ما جان های شیرین شان را از دست داده؛ بستر ماتم در کشور ما هموار میشود. نظر به بی امن شدن وضعت کشور، یک وقفه ای بزرگی بالای بعد علمی،تحصیلی و  فرهنگی جوانان عزیز ما ایجاد میشود که باعث به تأخیر افتادن دروس آنها و ضربه بزرگی در بخش تحصیلی آنها وارد میشود.شاگردان مکاتب به شمول شاگردان مکتب هاتفی، محصلان پوهنحی های مختلف و شاگردان اکادمی ها و کورسها، جز قشر آسیب پزیری هستند که طعمه ای این تحولات میشوند.



این شاگردان نظر به رخصتی عمومی که بخاطر نا امنی و توسط رسانه ها اعلام میشود از دروس خود عقب میمانند و ترس نا امنیتی فکر و روح آنها را فرا گرفته باعث مخشوش شدناذهان آنها شده و نمیتوانند به آرامی درس بخوانند. اما خوشبختانه شاگردان مکتب هاتفی با وجود این نابسامانی ها و نا امنی ها و با فرا رسیدن دوره دوم انتخابات دوره فلم انکس را کامل نموده اند و حالا در اوقات تعطیلی میتوانند از سایت فلم انکس استفاده کرده و روی ظرفیت های خود کار کنند. با انتخاب شدن زعیم جدید و تحولات جدید، دوره جدید فلم انکس هم در مکتب هاتفی آغاز خواهد شد. همین قسم که مردم عزیز ما آماده گی های زیادی بخاطر رفتن به پای صندوق های رای دهی در دوره دور را گرفته اند، ما هم تمام آماده گی ها را برای دوره جدید فلم انکس بصورت عام و تام گرفته ایم تا انشاالله دوره جدید خود را آغاز کنیم.



با رفتن  انتخابات به روند بعدی این هزینه ها (مادی و معنوی) را دوچندان کرده و موقیعت سو استفاده را برای اخلال گران سهل تر کرده است.بنآ با بوجود آمدن این همه تحولات، هرج و مرج ها، بی کاری و صدمات مادی و معنویی و مصرف این همه هزینه گزاف، وظیفه هر شهروند است تا در دوره دوم انتخابات شرکت کرده، وظیفه ای ملی و مدنی خود را انجام داده و زعیم کشور خود را دقیقتر و صادقانه تر انتخاب کند.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه عبدالله هاتفی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/Hatifi-Herat/blog_post 



About the author

Hatifi-Herat

Established in 1938, Hatifi High School is one of the largest schools in Herat, Afghanistan and has 8300 students. The students attend the classes in rotations. The school offers 116 classes only for female students. Film Annex and Citadel are building an INTERNET classroom at Hatifi High School in June…

Subscribe 0
160