نقش جوانان در جامعه اسلامی

Posted on at


جوانان پایه واساس هر بنیاد و جامعه هستند و برای تهداب گذاری اولین اشخاصی که مورد نظرهستند جوانان اند. به دلیل اینکه آنها یا قدرت درک و فهم بالا و آگاهی از مسایل عصر حاضر می توانند سبب پیشرفت در هر زمینه شوند.


در جامعه اسلامی هم نقش مهمی را ایفا می کنند. زیرا با تفکر و تعقل در زمینه های مختلف می توانند اسلام را رونق وگسترش داده و با بدست آوردن افتخارات مختلف باعث سربلند جامعه اسلامی شوند.جوان با پشتکار وسعی وتلاش در زمینه اسلامی تحقیق و پژوهش کرده و نتایج عالی بدست آورند که سبب تفهیم برای سایر اعضای جامعه خواهد شد.


هم چنین این نیروی تازه نفس با تلاش خستگی ناپذیر خود بخاطر اصلاح بعضی افکار و عقاید غلط که در زمان جاهلیت رواج داشت و اکنون نیز بین بعضی مردم مروج شده مبارزه می کنند.



وقتیکه یک انسان متولد میشود تا بلوغ شدن هیچ چیزی را نمیفهمد. نه قانون, نه عدالت و نه احترام و خانواده آن کوشش می کنند تا یک جوان پر تلاش به جامعه تقدیم کنند و همچنین یک شخص مسلمان و با نماز باشد. من به حیثیک شاگرد می گویم که فامیل باید متوجه فرزندان خود باشند تا خداوند بزرگ و مهربان از آنها راضی باشد. چون همه مااین راه را در پیش داریم. وهمچنین خاک ما را ارام بگذارد و سر بلندی به پیش جامعه داشته باشیم تا اینکه مورد شکار انسانهای بد اخلاق جامعه قرار نگیرند و در اجتماع مانند سامان آلات تجارتی از آن استعمال نشوند تا باشد که مادر وپدر جنت را همراه با پیامبر (ص) کمایی کنند.



این وقت ها به دلیل اقتصاد پایین به جایکه جوانان درس وتعلیم بیاموزند بیشتر به کارمشغول می شوند جوانها زیر سن بلوغ به خطر مواجه اند تا سن بلوغ یعنی سن 18 ساله گی به همین لحاظ متوجه بودن فرزندان و در دین اسلام لازمی شمرده شده است. در کشور ما افغانستان به دلیل مشکلات که دارد نتوانستهجوانانی که میخواسته به جامعه تقدیم کنند باز هم خداوند بزرگ را شکر گذاریم که توانستیم تا حد جوانان خوب و عالی را تقدیم کنیم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه گوهر شاد بیگم میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/Ghouharshad/blog_post


مرسل



About the author

Ghouharshad

Ghouharshad High School is established in 1340 at the time of Zahir Shah in the middle of Herat city. The school is including 54 classes, 254 teachers, and about ten thousands of students who are studying in different shifts. Afghan Citadel Software Company equipped the school with an IT Class…

Subscribe 0
160