یک فنجان چای سبز درمان انواع بیماری های خطر ناک

Posted on at


تاریخچه کشت ومصرف چای سبز به هزاران سال می رسد که باراول  چینی ها از آن استفاده کردند.می گویند امپراتور چین چشمه ای مشاهده کرد و خواست از ان آب بنوشد. برگهای در آب افتاده بود که به  سبب ان مزه و بوی آب تغییر کرده بود و طعم خوشایندی به آب داده بودند پادشاه این آب را گوارا یافت.دستور داد این نوشیدنی را به سفره سلطنتی اضافه کنند مدتی نه گذشت که نظر طبیبان به   ان.جلب شد به روی این گیاه تحقیقاتی انجام شد که فواید زیادی حاصل گردید.                             ر


ضد سرطان:این مرض کشنده که سالانه 6 میلیون انسان در جهان از بین می برد مقداری در مقابل چای سبز کوتاه امده وسر تعظم فرود می اورد.چای سبز تا حدودی از رشد سلولهای سرطان جلوگیری می کند و مانع رشد سریع انها می شود .


ضد مرض قند:قند زیاد خون برای سلامتی مضر است وچای سبز مانع مبتلا شدن به این مرض می شود.


ضد ورم مفاصل:چای سبز برای مریضی ورم مفاصل ورومانتیزم مفید است. دکتر "بوتل"محقق انگلیسی تحقیقاتی برای اثبات این ادعا کرد وبه نتایج شگفتی رسید.


ضد انعقاد خون:چای سبز خون را رقیق می کند وبعلت دارا بودن "کاتچین" از لخته شدن خون سکته قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.


ضد چاقی:"پلی فنول های" موجود در چای سبز به مهار کلسترول وچربی کمک می کنند وباعث کاهش وزن می شوند.برخی از مردم از چای سبز بعنوان چای لاغری یا می کنند.


ضد فشار خون:چون انسان به سن 40 سالگی می رسد تقریبا مستعد این بیماری می شود.90٪علل فشار خون مشخص نیست. اما از عوامل اصلی زیادی وزن را استعمال دخانیات وکلسترول خون است که چای سبز وزن را مقداری کنترول وکلسترول را پایین می اورد.


 


ضد سرطان پروستات: محققان می گویند سرطان پروستات مردم جاپان به مراتب کمتر از دیگر مردم دیگر است. زیرا انها بیشترین چای سبز را مصرف می کنند .


ضد پوکی استخوان: در تحقیقاتی که در نشریه الاهرام منتشر شد به ماده «فیلفرنویدر» اشاره شده است که درچای سبز یافت می شود که به استحکام استخوان کمک کرده و ضد پوکی استخوان کمک کرده وضد پوکی استخوان است.


ضد مسمومیت غذایی: چای سبز با باکتری های که از خوردن غذا های فاسد در بدن ایجاد شده اند را از بین می برد لذا توصیه شده است که بعد از مسمومیت یک فنجان چای سبز میل شود.


ضد کم خونی:چای سبز حاوی عنصر مس است.برخی از محققان مصرف زیاد چای را برای جذب اهن مضر می دانند.


از دیگر فواید چای سبز:


از تجمع چربی ها جلوگیری می کند آرام بخش وضد افسردگی است از سرطان پروستان جلوگیری می کند از بین برنده مکروبهای مضر دستگاه گوارش بخصوص باکتریای که مسبب اسهال هستند از رشد سرطانی در مری وروده جلوگیری می کند به سوزاندن چربی کمک می کند محرک و مقوی معده وادرار اور کلیه را ضد عفونی می کند مقوی مغز است خون را رقیق و رنگ چهره را صاف می کند بوی بد دهان را از بین می برد.


«سالم وتندرست باشید»


 


 


 


 


 



About the author

160