نابغه درهرات(صفی الله بهرامی)

Posted on at


 


سلام به همه امید صحت و سلامت باشید میخواهم در این جا از یک شخصیت خارق العاده ییمعرفی کنم.


صفی الله بهرامی فرزند حبیب الله در سال 1372 در قریه رباط ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات در یک خانواده غریب و دهقان چشم به جهان گشوده.


وی علاقمندی که به تعلیم و تربیه داشت از طرف خانواده خیلی تشویق میشد و تنها مادرش برای او زحمات زیادی کشیده صفی الله هنوز سه ماه شده بود که پدرش را از دست داد نه خواهر دارد و نه هم برادر او و مادرش تنها زنده گی میکنند تا صنف هفتم در لیسه میر آباد ولسوالی پشتون زرغون به عنوان اول نمره عمومی بود.


و بخاطر ادامه تحصیل خویش وارد لیسه سلطان غیاث الدین غوری گردید و فعلا صنف دوازده را به پایان رسانده و پشت کانکوری است.



در کنار دوروس مکتب لسانس انگلیسی و پروگرام های کمپیوتر را مفتخربه سند فراغت بدرجه اول گردید و شاگردان زیادی را تدریس نموده که فعلا در کورس های مختلفی در حال تدریس میباشد نظر به علاقمندی زیادی که به علوم ریاضیات و علوم ساینسی داشت دوست داشت که برای مردم عزیز دست آورد های داشته باشد که خوشبختانه موفق به کشف چند فورمول ریاضی گردید. که در این مواقع لفب (نابغه ریاضیات) را از آن خود کرد او صنف های دهم، یازدهم، و دوازدهم در غیاب اساتید برای شاگردان علوم ریاضیات را تدریس میکرد و در عرصه درس خیلی لایق بوده و به خواست خداوند متعال در آینده ها هم موفق خواهد بود



و با کمک و همکاری اساتید لیسه سلطان توانست یک کتابی را تحت نام (آرزوی کامیابی) تهیه شده اما به علت مشکلات اقتصادی که داشت نتوانست آن را چاپ کند و کتاب های دیگری به نام های ( آئینه مثلثات، آئینه کیمیا، و آئینه هندسه) تهیه شده و نتواتست به چاپ برساند در سال 1390 کتابی را به نام ( سرچشمه موفقیت بسوی کانکور) را به دسترس مردم عزیز ما قرار داده است


.


خوب دوستان این بوده دانسته های من که در مورد صفی الله بهرامی معلومات داشتم و خواستم تا با شما در میان بگذارم امید که همه در مورد این چنین افرادر با استعداد و لایق که استعداد هایشان هنوز در پشت پرده است و کسی از آن ها خبر ندارد.


نویسنده: رقیه اکبری



About the author

roqiaakbary

Roqia Akbary lives in Herat Afghanistan. She is student at Ali Sher Nawaie High School in 11th Class, she was born in jule 1997.She likes football and basketball, her favorite subject is English and Computer and favorite color is blue. She likes writing blogs in Film Annex.

Subscribe 0
160