محافظت از پوست...

Posted on at



پوست یگانه عضو حساس بدن میباشد که باید درحفظ و مراقبت از آن کوشید.


پوست بدن در برابر بعضی عوامل خارجی و داخلی باید مراقبت گردد مانند: نور مستقیم  خورشید , گرد و خاک , سردیگرمی زیاد و ضربات شدید که آسیب های فراوانی را وارد میکند.


 


الخصوص خانم ها و دختر خانم ها رسیدگی زیادی در جهت تازه و شاداب نگهداشتن پوست شان انجام میدهند و با مراجعه به متخصصان پوست و زیبائی و با استفاده از ماسک های متعدد گیاهی و داروئی میکوشند تا جلد شان جوان و شاداب باقی بماند.


متخصصان پوست و زیبایی به این نتیجه رسیده اند که شستن و استحمام بیشتر از یک بار در روز باعث خشکی , چملکی و پیری زود رس در جوانان میگردد و در صورت استحمام زیاد باید از مرطوب کننده های پوستی حتماً استفاده گردد و استعمال بیش از حد صابون باعث خشکی و ترک پوست میگردد.



اما پوست دارای سوراخ های کوچکی برای تنفس بوده که در صورتیکه اگر روی پوست را لایه چربی یا خاک و آلودگی بگیرد از فعالیت باز مانده و سلول های پوستی از تحرک باز مانده که باعث ترکیدگی و خشکی و تشکیل لکه های سرخ رنگ بروی پوست میگردد.


دکتران اغلب کرم های ضد آفتاب متعدد را متناسب با پوست اشخاص برایشان تجویز میکنند یعنی : جلد های چرب , خشک و مرطوب متناسب با آن برای جلوگیری از آفتاب زدگی استعمال آن را روزانه هنگام بیرون شدن از منزل لازم میدانند.



ولی استفاده از ماسک های طبیعی که خاصیت سرد و مرطوب دارند مانند : گذاشتن حلقه های خیار بالای صورت , استفاده از تفاله میوه جات , شستن صورت با صابون های گیاهی و استفاده از میوه جات و سبزیجاتی که حاوی ویتامین ث هستند مفید میباشد.


خانم ها نباید از هر نوع وسایل آرایشی غیر مطلوب استفاده کنند و در هنگام خواب نباید با صورت آرایش کرده  بخوابند چون جلد احتیاج به تنفس دارد و باعث خرابی پوست صورت میگردد.




About the author

khatera-fakher

Khatera fakher
english and computer teacher
in Gowharshad high school
Herat Afghanistan

Subscribe 0
160