برکت شب های قدرو ماه مبارک رمضان

Posted on at


ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا است و چرا این ماه را خداوند اینقدر معتبر دانسته است و چرا در این ماه شیاطین را به بند کشانیده و چرا میگویند در این ماه گناهان انسان مثل برگ های درختان پائیزی میریزد؟


خداند بسیار بزرگ است و بزرگی را دوست دارد, خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد و مهربان است و مهربانی را دوست میدارد.



در یک سال که 12 ماه دارد بنده ها اعمال زیادی را انجام میدهند که گاه باعث ثواب و گاه هم باعث گناه و عذاب می شود. انسان همیشه در زندگی خود غافل از کار هایی است که انجام میدهد بعضی اوقات اعالی را انجام میدهیم که ناخود آگاه , در اعمال نامه مان گناه نوشته میشود و اعمال نامه گناهان وزمین میگردد, و خداوند برای بنده های خوب و بد خود جایی خلق کرده است به نام دوزخ و جنت که با داشتن اعمال حسنه جنت و با کسب اعمال نامناسب و ناشایست دوزخ در قسمت انسان نوشته میشود.


اما خداوند بزرگتر از آنست که ما فکر آن را میکنیم. برای بنده های خود فرصت های زیادی قرار میدهد که به سوی شیطان نروند و جایگاه ابدیشان دوزخ نگردد.


از 12 ماه سال فقط یک ماه را خداوند در اختیار بنده هایش قرار داده است, 11 ماه فقط در انتظار یک ماه, ماهی که همه به مهمانی خداوند میروند و خوشبخت کسی است که در بتواند از این مهمانی چیزی را با خود به همراه بیاورد.


و چرا خداوند این ماه را برتر از دیگر ماه ها دانسته است؟


پیامبر دین اسلام محمد رسول الله است و معجزه این پیغمبر کتابی است به نام قرآن , کتابی که موجب هدایت پیروان اسلام قرار میگیرد, بزرگترین کتاب اللهی که با آمدن قرآن, کتاب آسمانی پیغمبر پیشینه منسوخ گردیده و دیگر مورد قبول نمی باشد.



و این کتاب که اوامر و سخنان خداوند در آن درج گردیده است در طول 23 سال به صورت اندک اندک در شهر های مختلف و به دلایل گوناگون برای هدایت مردمان نازل میشد که در یکی از شب های این ماه, شب 27 ماه رمضان به صورت دسته جمعی و یک جایی از لوح محفوظ نازل گردیده است.


به خاطر عظمت این کلام اللهی خداوند این ماه را مبارک و معتبر دانسته و فرموده است که در این ماه  تمامی بنده گان مهمان آفریدگارشان هستند و چه سعادتی برتر از این که آفریدگار عالمیان بنده هایش را به طرف خود بخواند و از نعماتش مخلوق خود را بیشتر  و بیتر مستفید گرداند.


در این شبها نماز خواندن تا دیر وقت و شب زنده داری,ذکرو تسبیح, و دعا ها معادل می شود با 1000 شب دیگر و دی این شب  های پاک, دعا زودتر مستجاب می شود و برکات خداوند در خانه ها فرود می آیند.


فرشته ها و ارواح در این شب ها نازل میگردند, اما خداوند خودش ثواب بنده های خود را حساب میکند.


هر آن چیزی که در زمین و آسمان و بین این دو قرار دارد خداوند را تسبیح میگویند و ذکر الله تبارک و تعالی را میکنند.



درست است که روزه برای مسلمین کمی سخت و طاقت فرسا تمام می شود اما این سختی ارزش این همه خوبی  و نیکی  و لطف خداوند را دارد و بعد از تمام شدن رمضان که 30 یا 29 روز میباشد خداوند روزی را مقرر کرده است به نام عید, عید روزه که برای روزه داران خدا میباشد, مسلمین و روزه داران بعد از اینکه از مهمانی خداوند رخصت گردیدند خداوند مهمانی دیگری در زمین برایشان در اختیار قرار داده تا بعد از سپری کردن یک ماه , به دور هم گرد آمده و از اعمال حسنه شان جشن بگیرند.


در این روز همه مسلمین خوشحال میباشند , به خانه های یکدیگر میروند و سپری کردن یک ماه را با خوشی و سلامتی به همر تبریک میگویند


وامن انکس



About the author

womensannex-kabul

Women's Annex Kabul is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts on Women's Annex can range from as little as $5 per month…

Subscribe 0
160