شکست بن بست انتخابات

Posted on at


در تک تک این روزهایی که در گذاران است و در هفته ای که گذشت، تنها یک موضوع و مطلب بود و هست که ذهن و دغدغه ئ روزمره ئ همه ئ شهروندان اعم از بزرگ و کوچک، باسواد و بی سواد، مرد و زن و همه را سخت مشغول و مصروف خود ساخته است و لحظه ای پرده اش را از چشمان هیچ فرد این جامعه دور نساخته است.



بالاخره جنجال انتخابات و به اصطلاح بن بست سیاسی می خواهد به نتیجه ای دست یابد، از اعلان نتیجه ئ مقدماتی گرفته تا به وجد امدن کاندیدایی که ارای کمتر را کسب نموده بود و اعلان حکومت موازی و یا بهتر تقسیم افغانستان بین دو رئیس جمهور و ایجاد دو دولت. چه اینده ای عجیب در انتظار مان می بود؛ ولی این شد که با پادرمیانی شخص سوم؛ شخصی اجنبی و بیگانه این سر و صدا ها ارام شد، او راهی را پیش روی  ایشان نهاد؛ که باید نخستین گزینش و هدف این دو کاندیدا، که اگر ذریه ای به فکر این ملت و مرز و بوم می بودند؛ می بود. ولی باز هم از بد، بدتری نیز هست که اگر ان وضعیت ادامه پیدا می کرد.



این موضوع برای همه، حتی بانوان انکس نیز خوشایند و مسرت بخش است، اینان کنون با دید دیگری به زندگی و جامعه ئ خویش می نگرند، همگی پریشان این بودند که چه خواهد شد انتهای این جنجالات و بالا و پایین ها، ایا زمان ایشان را به جایی می برد که دیگر فرصت بیرون شدن از منزل، فرصت نوشتن را خواهند یافت، فرصت این زندگی ارام و این مهلت را خواهند یافت. اینک فضا اندکی دگرگون گردیده و اینان با امید واری بیشتر به سوی اینده و فردا های خویش گام بر می دارند.


همان گونه که همین بانوان فعالانه در این پروسه سهیم گردیدند، در ساختن فرداهای رنگین این جامعه نیز سهم می گیرند و با توانایی قلم خویش زیبایی ها را به تصویر خواهند کشید.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه حوض کرباس میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


فرشته احمدیان 



About the author

Hozakarbas-Herat

The Houz-e-Karbas High School was founded in 1962 in Afghanistan. The all-girls school has approximately 4000 students, 92 teachers, 5 senior teachers, one education manager, and one administrator. Many classes are taught in tents. Film Annex built the first Internet classroom at the Houz-e-Karbas High School in May, 2012.

Subscribe 0
160