رئیس جمهور غنی با سفرای افغانستان مقیم کشور های همسایه و سفیر افغانستان در هند از طریق ویدیو کنفرانس، صحبت کرد

Posted on at


رئیس جمهور غنی با سفرای افغانستان مقیم کشور های همسایه و سفیر افغانستان در هند از طریق ویدیو کنفرانس، صحبت کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با سفرای افغانستان مقیم کشور های ایران، پاکستان، چین، هند، تاجکستان، ازبکستان و ترکمنستان از طریق ویدیو کنفرانس، صحبت کرد.

در این کنفرانس ویدیویی که صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و حکمت کرزی معیین سیاسی آن وزارت نیز حضور داشتند، سفرای افغانستان مقیم کشور های همسایه و سفیر افغانستان در هند، در مورد چگونگی روابط کشور های متذکره با افغانستان، تصویریکه از افغانستان در آن کشور ها وجود دارد و کار های انجام شده معلومات ارائه کردند و پیشنهادات شانرا بخاطر گسترش بیشتر روابط میان افغانستان و کشور های یاد شده، بیان نمودند.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از استماع معلومات و پیشنهادات سفرای افغانستان مقیم کشور های یاد شده، گفت که حلقه اول سیاست خارجی افغانستان را کشور های همسایه به شمول هند تشکیل میدهد که در حال حاضر روابط افغانستان با این کشور ها همه جانبه بوده و در حال تغییر مثبت می باشد.

رئیس جمهور کشور در جریان این کنفرانس ویدیویی، در مورد سفر قریب الوقوع اش به کشور های ایران و هند صحبت کرد و همچنان گفت که به زودی از رئیس جمهور تاجکستان دعوت خواهد کرد تا به افغانستان سفر نماید.

رئیس جمهور غنی گفت که فرصت های زیادی برای گسترش روابط میان کشور های منطقه وجود داد و به وزارت امور خارجه و سفرای افغانستان در کشور های همسایه هدایت داد تا از این فرصت استفاده اعظمی نمایند.

رئیس جمهور به وزارت خارجه هدایت داد تا یک میکانیزمی را به منظور پیگیری موافقتنامه های انجام شده و در حال انجام افغانستان با کشور های منطقه و جهان، به وجود آورند.

همچنان رئیس جمهور به مسئولین وزارت خارجه هدایت داد تا در زمینه تقویت روابط با کشورهای همسایه بکوشند و تصویر واقعی افغانستان را به نمایش بگذارند. در این رابطه رئیس جمهور تاکید کرد که افغانستان خطری برای هیچ کشور خصوصاً کشور های همسایه نیست و نخواهد بود.

در اخیر این ویدیو کنفرانس رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه از امکانات موجود استفاده بهتر صورت گیرد، به مسئولین وزارت خارجه هدایت داد تا به اساس یک برنامه منسجم اصلاحات در آن وزارت و سفارت خانه های افغانستان در خارج از کشور را روی دست گیرند.

Ashraf Ghani's photo.
 


About the author

safatullah-bahier

Safatullah Student

Subscribe 0
160