نقش زنان در پییشرفت جامعه

Posted on at


زن ها بخش مهم از جامعه با تشکیل می دهند. زنها با مسوولیت های که دارند رول مهمی در کارهای بیرون و داخل خانه انجام می دهد .اگر اول نقش زنان را در یک جامعه کوچکتر که همه ما در ان زنده گی می کنیم که عبارت از خانواده است ارزیابی کنیم. واقعاً می بینیم که زن خانواده در آن رول مهم وارزنده دارد مثلا:اگر در یک خانواده یک زن با حوصله ،پر کار و با تدبیر باشد خانواده همیشه در کار های زنده گی خود موفق می باشد.چه در عرصه تربیه اطفال ، اقتصادخانواده ،خوراک ،پوشاک و خلاصه همه چیز.



و هرگاه یک خانواده نزد افراد جامعه موفق وخوب دانسته شود پس ان خانواده الگوی دیگر خانواده ها می باشد .


پس همینطور اگر یک جامعه بزرگتر یعنی یک کشور را برسی کنیم می بینیم اگر در ان زنان پرکار،با تدبیر، شجاع و دلاور باشد آن کشور هم یک یک کشور بیشرفته خواهد بود.


 


فعلاً در کشور هم زنان با به پیشرفت گذاشته اند در کنار مردان در راه پیشرفت جامعه سعی وتلاش می کنند تا یک جامعه مدرن وپیشرفته داشته باشم .و همچنان زنان باعث شده اند که به کشور ما افتخار کسب کنند مثلا: ورزشکار موفق کشور ما تهمینه کوهستانی در مسابقات دوش در میان کشور ها بسار زیاد برای کشور ما مدال کسب کرد و برای جهانیان ثابت ساخت که  زنان افغان واقعاً زنان شجاع هستند وانها می توانند کشور ما را در قله های بلند موقفیت برسانند.


وهمچنان ازنسرین اوریا خیل که یک زن فعال کشور ما است می توانیم نام برد که به خاطر دست آورد هایش در بخش کمک های صحی با زنان افغان جایزه "زن شجاع "را در جهان به دست آورد.



زحل ولی 



About the author

160