قسمت دوم: انسان کیست؟

Posted on at


انسان کیست؟


وقتی خداوند ساخت حیوانات و کاینات را به اتمام رساند، گفت حالا ما انسان را میسازیم انسان را کپی از جنس خود خواهیم ساخت و انسان از جنس ما خواهد بود.


خداوند انسان را به شیوه ای که دیگر مخلوقات را خلق کرد نیافرید بلکه بجای دادن"دستور" کمی خاک قرمز از روی زمین برداشت و انرا بشکل بدن دست، پا، بازو و قلب و.. و همچنان به این بدن سر با بینی، چشم، گوش، دهن و غیره اعضا داد بعد از شکل گیری کامل ان خدای متعال روح خود را به او دمید و انسان زنده شد، در ان لحظه انسان محکم و استوار در مقابل خداوند ایستاده شد و خداوند نامش را "ادم" نهاد. و کلمه ادم به معنی "زمین" یا "گل قرمز" میباشد.



باغ بهشت


 خدای متعال بعد از خلقت ادم یک باغ سبزی را بنام بهشت بنا نهاد و کلمه بهشت به معنی َ"لذت" میباشد. این باغ صدها کیلومتر طول و عرض داشت. خدای متعال این باغ را با سبزه های سبز، گلهای رنگارنگ و درختان میوه مزین کرده بود، در وسط باغ رودی جریان داشت که باغ را ابیاری میکرد.



دو درخت خاص بهشت


در وسط بهشت دو درخت بنام درخت "زندگی" و درخت "درختی که درمورد خوب و بد دانش داشت" وجود داشت، در واقع هیچکس نمیفهمد که ان درختان در ظاهر چگونه بودند فقط میدانیم که بسیار زیبا و دلفریب بودند در کل باغ بهشت زیباترین مکان در روی زمین بود و هرکس در ان احساس خوشحالی میکرد. 


خدای متعال ادم را در این باغ گذاشت و به او وظیفه داد تا از باغ مواظبت نموده و میوه های انرا جمع اوری کند



یک دستور و یک اخطار


 خداوند به ادم گفت: من تمام درختان و گیاهان باغ را در اختیار تو گذاشتم. و تو از همه میوه های این درختان میتوانی تغذیه کنی اما از درخت "دانش" حق تغذیه را نداری و نباید به ان درخت نزدیک شوی، اگر از ان درخت میوه ای بخوری خواهی مرد!!


 


selfish Banoo



About the author

Selfish

This is Selfish Banoo 18 years old, from Afghanistan.

Subscribe 0
160