ولادت رسول اسلام

Posted on at


 



 


 


اتفاق نظر در بین علما اسلام این است که تولد جناب حضرت رسول اکرم در هفدهم ربیع الاول بوده وعلما سنت ان را دوازدهم ماه مزبور می دانند و اتفاق نظر بر این است که زمان تولد ایشان در روز جمعه نزدیک طلوع صبح بوده است.


سالی که اصحاب فیل برای خراب کردن کعبه معظمه امدند و به وسیله سنگهای که از آسمان بر سرشان فرود امد مجازات شدند و ولادت شریف به مکه شد در خانه خودشان. چند ی بعد پیامبر آن خانه را به عقیل پسر عمویش بخشید و از آن زمان دست به دست گشت و هم اکنون ان خانه همچنان باقی است و مردم به دیدن آن م ی روند.


از حضرت علی( ع) روایت است چون آن حضرت متولد شد بتها که بر کعبه گذاشته بودند همه بر رو در افتادند و چون شام شد این ندا از آسمان رسید که


جا الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا


و جمیع دنیا در آن شب روشن شد و هر سنگ و کلوخی  و درختی خندید و آن چه در اسمانها و زمین ها بود تسبیح خدا گفت و شیطان گریخت و گفت: بهترین امتها و بهترین خلایق و گرامی ترین بندگان و بزرگترین عالمیان محمد(ص) است.



About the author

nematkakar

به نام خدا نعت الله کاکر هستم. تحصیلات ابتدایی خود را در کشور ایران به پایان رساندم و تحصیلات لیسه خود را در شهر هرات در لیسه سیفی به اتمام رساند. بعد از سپری نمودن امتحان کانکور به پوهنحی کامپیوتر ساینس راه یافته و در سال 2013 آن را…

Subscribe 0
160