مطالعه

Posted on at



مطالعه در زندگی روز مره ئ انسان ها نقش موثر و ارزنده ای دارد؛ چرا که به وسیله ئ همین مطالعه است که سطح فکری و ذهنی و علمی انسان انکشاف می کند.
در اثر مطالعه ئ زیاد و هر چه بیشتر خواندن و جستجو کردن است که ادمی می تواند بیشتر مشکلاتی را که با ان مواجه می شود حل سازد، بیشتر به حقایق و رموز این زندگی پر رمز و راز پی ببرد و بیشتر و بهتر می تواند خوب و بد را از هم تفکیک و تمایز دهد و از راه های نا هموار و پر پیچ و خم این زندگی خود را نجات دهد و به راه های هموار سعادت و خوشبختی پای بگذارد.



انسان های دانا و هوشیار بیشتر اوقات ایشان را با مطالعه کردن سپری می کنند، در مطالعه نوع کتاب مهم نیست؛ یعنی انسان می تواند نظر به میل و علاقه مندی خود هر چه دوست دارند بخوانند؛ حتی یک صفحه و یک جمله و یا یک لغتی مه در اندوخته های مان اضافه گردد. اما در مطالعه جای و مکان ارزش زیادی دارد، باید همیشه محیط مطالعه ارام بوده و انسان از لحاظ روحی ارامش داشته باشد تا بهتر بتواند موضوعات و مطالبی مه در کتاب ها درج شده درک نماید.



بر تمام انسانهای باسواد لازمی است تا به رشد و تقویه ئ ذهن خود بپردازند، در روز خود ساعات را مخصوص برای مطالعه نمودن جزء ی از برنامه ئ روز مره ئ خود سازند که این خود در یادگیری دروس مکتب نیز کمک رسان ما خواهد شد. در کنار تمامی اینها می توانیم مشاور خوبی برای دیگران باشیم.
خداوند در نخستین ایتش فرموده است که: ( اقراء ) یعنی بخوان. برای یاد گیری و یاد دادن بخوان، بیاموز و بیاموزان. به این منظور مطالعه کردن امری ضروری برای تمامی انسانها است. 



برای خواندن مطالب بیشتر میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.bitlanders.com/herat-womensannex/blog_post
عنایت الله مایار 



About the author

herat-womensannex

Herat Digital Citizen Fund is subpart ofDigital Citizen Fund based in NYC. Digital Citizen Fund.com is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts…

Subscribe 0
160