محیط سبز و آب روان، کمک به بهداشت است

Posted on at


محیط سبز و آب روان، کمک به بهداشت است


همان قسم که بدن احتیاج به خورد و خواب و پوشش دارد همان قسم هم احتیاج به مشاهده مناظر سبز و آبشار ها و رودخانه ها و دریاچه ها و استخر ها و امثال اینها را دارد و مناظر و درختان گوناگون بسیار در وضع بهداشت شخص یا جمعیت موثر است.مخصوصا برای نور چشم زیاد شدن دستور است که به اب یا سبزه نگاه باید کرد چنانچه مشاهده شده اشخاصی که در مرتع و کشتزار ها و یا در باغ و بستان ها و در گل کاریها و چمن کاریها بسر میبرند رنگ و رخسار انها باز و بشاش بنظر میرسد.



پل و ریاحین و سبزه و چمن و کوه و دمن اصولا برای شخص یک حالت و جد و طربی به وجود میآورد حتی گاهی انسان بدون اراده شعر میگوید و آواز میخواند و به اسمان نگاه مینماید. خود به خود احساس خوشی و شادی مینماید. این همان نتایج مطلوبی است که از سبزه زار نصیب انسان میگردد.



مردمانی که در دامنه کوههای سبز و خرم زندگی مینمایند اغلب مردمان شجاع و رشید و خوش اندام و بعضی در کمال وجاهت و خوشرویی میباشند. نوزادان که به دنیا میایند اگر نشو نمای مادر در زمان بارداری در سبزه زارها باشد طفل بسیار وجیه و خوشکل و نمکی به دنیا میاید. پیر مردان که در سبزه زارها زندگی مینمایند معمولا و عموما دارای کبر سن میباشند و عمر آنها زیادتر است مخصوصا اگر لبنیات سالم هم بخورند. خلاصه سبزه زارها و اب رونده در بهداشت انسان بسیار بسیار کمک موثر است و انسان را خوش و خرم و شاداب و جوان نگهمیدارد و پیری و سستی دیر تر به سراغ انسان میاید.



About the author

160