شهر تاریخی پالمیرا در مصر به دست داعش افتاد

Posted on at


داعش یک هفته پس از تصرف شهر تاریخی «پالمیرا» در مصر، 400 تن را بهجرم همکاری با نیرو های دولتی کشتند.


افراد وابسته به داعش در حدود یک هفته پیش شهر «پالمیرا» که یکی از شهر های تارخی و داشته های فرهنگی کشور مصر بشمار میرود را تصرف کرده و باشندگان آن شهر را محاصره نمودند.


به نقل از شبکه تلویزیون دولتی مصر، روز گذشته افراد داعش در حدود 400 تن را که بیشترینه شان زنان و کودکان اند را کشته و به جاده ها انداخته اند.


نوار های تصویری نشر شده از سوی افراد وابسته به «داعش» نشان میدهند که جسد های زنان و طفلان به صورت پارچه پارچه و خونین بر جاده های شهر پالمیرا انداخته شده اند.


داعش در این نوار تصویری گفته است که افراد کشته شده کسانی اند که خودشان و یا اقارب شان با دولت سوریه که دولت غیر اسلامی است همکاری دارند و باید چنین مجازات شوند. همچنان در این نوار تصویری صحنه هایی به نمایش گذاشته میشوند که افرار داعش نگاره های بشار اسد ریس جمهور فعلی مصر را از ساختمان های دولتی پایین میکنند.


از چندین سال بدینسو مخالفین دولت مصر در صدد برکناری بشار اسد ریس جمهور این کشور هستند اما آقای اسد تا اکنون به فشار های مخالفین دولت اش تن نداده و با آنها مبارزه میکند. این در حالیست که غرب و آمریکا چندین بار از بشار اسد خواسته اند تا از مقام ریاست جمهوری این کشور استعفا داده و به اتهام هایی که علیه اش وجود دارند پاسخ ارایه کند، اما تعدادی از کشور های خاور میانه از جمله ایران و ترکیه از جمله حامیان اصلی حکومت بشار اسد بشمار میروند و همواره ایران متهم به دخالت در امور مصر از سوی غرب و آمریکا شناخته شده است.


اگر موضوع اختلاف های غرب و شرق را در مسله مصر در نظر بگیریم، دیده میشود تصرف یکی از شهر های تاریخی و داشته های فرهنگی کشور مصر به دور از مداخله های استخبارت خارجی و همکاری با داعش در تصرف این شهر نیست. چنانچه این به همگان هویداست گروه داعش با طرح و پلان های چندین استخبارت برای تجزیه خاور میانه و دلیلی برای حضور آنها در کلیدی ترین منطقه آسیا و تضعیف قدرت کشور های رقیب شان ساخته شده است.


مقام های دولت مصر از تخریب شهر پالمیرا توسط افراد داعش سخت نگران است و به شدت میکوشد تا با کمک کشور های همکار این شهر را از تصرف گروه داعش در آورد چنانچه چند ماه پیش افراد داعش شهر تاریخی «ناینوا» را در عراق تصرف کرده و چندی بعد تمام داشته های فرهنگی و تاریخی آنجا را با مواد انفجاری و بلدوزر ها تخریب کردند


حامد پیمانی



About the author

Hamid-Paimani

Mohammad Hamid Paimani was born in Kabul and graduated from Mohammad Anwar Besmel High School. After passing Kankor (University Entrance Exam), he succeeded in Journalism/mass communications faculty in Kabul University. During his study time at Kabul University, he started writing contents for Filmannex network (Bitlanders) and some other online social…

Subscribe 0
160