آخرین آپدیت پیج رنک گوگل

Posted on at



مقدمه:
این روزها اکثر مدیران سایت ها چشم به تاریخ آپدیت بعدی پیج رنک گوگل در سال 2014 دوخته اند. در مقالات آینده درباره زمان احتمالی آپدیت بعدی پیج رنک ها صحبت خواهیم کرد اما در این مقاله آخرین آپدیت پیج رنک گوگل را مورد بررسی قرار میدهیم.



آغاز:
ششم دسامبر 2013 و در آستانه سال جدید میلادی اکثر وب مسترها با سوپرایزی بزرگ مواجه شدند که احتمال وقوع آن را در این زمان نمیدادند و آن آپدیت پیج رنک گوگل در آخرین ماه سال بود. آپدیت قبلی چیزی در حدود 10 ماه ، قبل تر یعنی چهارم فبریه سال 2013 انجام شده بود.
اکثر وب مستران در زمینه سئو پیش بینی آن را نمیکردند و از این رو این آپدیت ، به عنوان سوپرایزترین اپدیت پیج رنک ها نام برده میشود. هر چند بنده و تیم سئو ، پیش تر چنین واقعه ای را پیش بینی کرده بودیم.

زمان 10 ماه بسیار زیاد بود برای آپدیت بعدی زیرا میدانیم معمولا هر سه ماه یکبار یعنی چهار مرتبه در سال پیج رنک ها آپدیت میشود. در ماه اکتبر یکی از مسئولین شرکت گوگل در شهر لاس وگاس اعلام کرده بود: " به دلیل مشکلاتی که در سرورهای گوگل بوجود آمده ، امکان آپدیت پیج رنک ها وجود ندارد و شاید هرگز نیز این اتفاق نیفتد."
این اظهارات بسیار نگران کننده بود و ما فکر میکردیم دیگر باید با پیج رنک های گوگل خداحافظی کنیم. قابل ذکر است که سیستم امتیاز دهی گوگل را آقای لاری پیج یکی از موسسین شرکت گوگل در سال های نخستین تاسیس این شرکت آمریکایی ، اختراع کرده بود که الگوریتم آن بسیار ساده بود ، بک لینک مفید جمع کنید و پیج رنک بگیرید.



بررسی ها:
1- طبق بررسی های انجام شده درباره اخرین آپدیت پیج رنک گوگل متوجه شدیم 90% سایت ها در این آپدیت یا پیج رنک خود را حفظ کرده اند و یا رتبه آنها کاهش پیدا کرد.


اما چرا ؟


 




به دو نمونه اشاره میکنیم به عنوان مثال سایتی به بزرگی p30day با پیج رنک 3 به عدد 2 و یا asandownload.comاز عدد 4 به 3 تنزل پیدا کرد. به طور میانگین سایت های مورد بررسی قرار گرفته اکثرا با تنزل رتبه مواجه شدند.
هرچند سایت هایی نیز بودند که با رعایت تمامی قوانین و استانداردهای سئو ، افزایش رتبه داشتند ، مثل سایت موبایل. این نکته قابل ذکر است که پیج رنک های 1 و 2 بیشتر جنبه شوخی داشته و از اعتبار بسیار کمی برخوردارند پس اگر پیج رنک سایت شما 1 یا 2 شده است خیلی خوشحال نباشید زیرا این روزها این امتیازات فاقد ارزش بوده و بیشتر جنبه تشویقی از جانب گوگل داشته است.

2- طبق بررسی های تخصصی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که سایت ها یا انجمن هایی که روابط دوستانه تری با شبکه های اجتماعی داشته اند مورد لطف گوگل قرار گرفته و پیج رنک آنها افزایش یافته و یا کاهش پیدا نکرده است.

3- طبق بررسی های انجام شده همچنان بک لینک ها ( Gold backlink - Silver Backlink - Bronze Backlink ( درمقالات بعدی درباره این سه صحبت خواهیم کرد )) بسیار حائز اهمیت از جهت افزایش رتبه پیج رنک ها بوده است. و گفتنی است که در این آپدیت دیگر لینک شما در سایت های پیج رنک سه به شما بک لینک نخواهد داد اما همچنان مفید خواهد بود.

4- وب سایتهایی که پیج رنک های آنها افزایش یافته است بسته به نوع سایت یا انجمن بازدید آنها از فردای بعد از آپدیت ، افزایش پله کانی داشته بعد از گذشت دو ماه بازدید آن دوبرابر شده است و این درحالیست که اتفاق خاصی در انجمن نیفتاده و مانند روال گذشته کاربران مشغول فعالیت هستند. پس میتوان نتیجه گرفت که همچنان پیج رنک ها روی بازدید سایت ها تاثیر دارد.

5- طبق بررسی های انجام شده سرعت ثبت مطالب سایتهایی که افزایش پیج رنک داشته اند در صفحه نخست گوگل ، بیشتر شده است. و همچنین ما متوجه شدیم که گوگل تفاوت قائل میشود در سرعت ثبت ، بین مطالب کپی پیست شده و مطالب تخصصی.
قابل ذکر است ما در وب سایت خود دو رکورد فوق العاده در سرعت ثبت مطالب در گوگل ، به ثبت رساندیم.

از هنگام ارسال مطلب در سایت تا ایندکس شدن در صفحه نخست گوگل برای مطالب تخصصی تنها 30 ثانیه.
از هنگام ارسال مطالب غیر تخصصی در سایت تا اندیکس شدن در گوگل بین 1 تا 15 دقیقه.


این رکوردی فوق العاده برای یک سایت محسوب میشود و نتیجه آنکه بیشتر دنبال ارسال مطالب تخصصی باشید.



About the author

Afwebco

I am A Young Web Developer I Have A keen Interest In The Field Of Web Design ,Linux,Configuration Of Linux Server and..I am Familiar With The Programming Language Such As C#, ,JAVA,PHP,HTML,CSS3. You Can Join Me In Facebook : https://www.facebook.com/N4B3L4M3R3:
https://www.facebook.com/Afwebco
https://www.Youtube.com/user/Afwebco:
https://www.twitter.com/Afwebco

Subscribe 0
160