آموزش سئو جوملا فصل یک توضیح سیستم مدیریت محتوا

Posted on at



جوملا یکی از مشهورترین برنامه های مدیریت محتوای آزاد است. این برنامه انتخابی مناسب برای کسانی است که می خواهند در مدت زمان کم، وب سایتی قدرتمند و حرفه ای را خلق کنند. در دنیای اینترنتی امروز، که رقابت به بالاترین حد ممکن رسیده است، تنها داشتن یک وب سایت خوب کافی نیست. اگر مایل به رقابت باشید، باید از ترفندهای بازاریابی و شیوه های بهینه سازی وب سایت خود در موتورهای جستجوگر آگاه باشید. 


جوملا به تنهایی میزان محدودی SEO رادر وب سایت شما ایجاد می کند. در این مقاله مباحثی را در رابطه با بهینه سازی وب سایت طراحی شده با جوملا را در موتورهای جستجوگر بررسی می کنیم. در این مقاله می آموزیم که چگونه با استفاده از برخی تنظیمات استاندارد جوملا و افزونه های معروف CMS ، وب سایتی کاملاً بهینه شده برای موتورهای جستجوگر را بسازیم. در ادامه ، همچنین به جرئیات استراتژی های بکار رفته  در SEO و چگونگی راه اندازی عملیات موفق سئو SEO می پردازیم.


بازاریابی در فرآیند «جستجو» زمینه ای بر رقابت است. همینطور فرآیندی که هر لحظه در حال تغییر و توسعه می باشد. از این رو تسلط بر SEO امری اجتناب ناپذیر بر تقاضا است. از این مقاله  ه عنوان مرجعی برای ایجاد وب سایتی بر پایه ی جوملا بسازید تا بالاترین نتیجه را در صفحه SEO تجربه کنید.


این مقاله در برگیرنده ی مباحث زیر می باشد.


فصل1 – مقدمه ای بر بهینه سازی موتور جستجو – به معرفی مفاهیم کلیدی در پس بهینه سازی موتور جستجو می پردازد که شامل: شرح کامل روش جستجو موتورهای جستجوگر در وب سایت ها و واژگان و اصطلاحات تخصصی مربوط به آن


فصل2 – تنظیمات مربوط به اختیارات SEO در جوملا – بر چگونگی تنظیم جوملا به منظور دست یابی به بهترین بازده در سئو SEO تمرکز می کند. هر یک از ویژگی های پیش فرض SEO به عنوان طول در مسائل پیکربندی سرور مورد بحث قرار می گیرد.


فصل3 – افرونه های مناسب برای افزایش سرعت SEO .  معروفترین افزونه های سئو برای CMS جوملا را مرور کرده و روی نصب و تنظیمات مربوط به آن را توضیح می دهد.


فصل 4 – آمادگی برای اجرا – در مورد توانایی های نرم افزاری مربوط به سئوکه شامل آنالیز لغات کلیدی، تحقیق رقیب و تویعه ی استراتژی عبارات کلیدی سئو سخن به میان می آورد. 


فصل 5 – مدیریت سئودر یک سایت آنلاین – در مورد شرایط بعد از به اجرا در آمدن کامل وب سایت می پردازد.


تأکید بر توسعه ی روشی برای بهبود مستمر ، با در نظر گرفتن استراتژی محتوا، بهینه سازی رسانه های اجتماعی و افزایش ارتباطات می باشد.


این مقاله  رای چه افرادی مناسب؟! این مقاله  رای وب سایت سازان، وب مسترها و مدیران سایت نوشته شده است. هیچ نوع مهارت فنی پیشرفته ای برای این کار لازم نیست. اگرچه کاربر باید از حداقل مقدمات مدیریت یک سایت جوملا که شامل نصب و هدف افزونه ها می باشد، مطلع باشد. در صورتی که امتیاز سایت جوملای شما در موتورهای جستجو یا ترافیک های زایشی اهمیت دارد، بنابراین این مقاله  سیار مفید خواهد بود. این مقاله  وری نوشته شده است که به هیچ گونه اطلاعات پیش زمینه در این مبحث نیاز ندارد. مفاهیم بنیادی به همراه نظرهای مرتبط برای دفاع از مباحث مقاله  ه خوبی توضیح داده شده است.


نکاتی در مورد شیوه نگارش این مقاله


در این مقاله  با نمونه های مختلفی از متن مواجه می شویم که هر کدام برای متمایز کردن اهداف ، در اشکال متفاوت نگارش شده اند.


به مثال زیر توجه کنید:


کدها در متن بصورت روبرو نشان داده می شوند.


"nofollow is a possible value for the rel attribute inside the <a> tag"


اصطلاحات جدید و واژه های مهم بصورت برجسته نشان داده می شوند. واژه هایی که در صفحه، منو، و یا در دیالوگ باکس می بینید:


مثال: در قسمت راست تصویر قسمتی را با نام " SEO setting" (blod شده) مشاهده می کنیم


{ هشدارها و نکات مهم در قسمتی مانند این شکل نمایش داده می شود}


{نکات و ترفندها اینگونه نشان داده می شوند}


سخنی با خوانندگان این اثر: اگرچه برای اطمینان حاصل نمودن از کامل و رسا بودن این مقاله  لاش زیادی شده است، اشتباه در ترجمه و محتوا، اجتناب ناپذیر و ممکن است. اگر در قسمتی از محتوا و توضیحات متن این مقاله   اشکالی یافتید – اشکال در کدها و متن – از انتقال آنها و راهنمایی های شما خرسند می شویم. در صورتی که ایرادهای ارسالی شما، پس از بررسی ما تأیید شد، در نسخه های بعدی ویرایش این اثر، اصلاح خواهند شد.



فصل 1 – مقدمه ای بر بهینه سازی موتورهای جستجو


این فصل توضیح کلی و بنیادی مباحثی است که در فصل های بعدی نیز با آنها سروکار داریم. در این بخش به معرفی مفاهیم بنیادی، اصطلاحات، داده های اساسی مورد نیاز برای درک منطق موجود در پس تکنیک های مورد بحث در فصل های پیرو می پردازیم.


ممکن است برخی از محتویات آمده در این مقاله  رای آشنایان فن و با تجربه در این زمینه، امری ساده و پیش پا افتاده باشد، اما اطلاع از آنها و یادگیری این محتویات برای افراد تازه کار و کسانی که پیش زمینه ای در امر SEO ندارند، ضروری خواهد بود.


موضوع های مورد بحث در این فصل شامل:


-مقدمه ای بر فرآیند SEO


-واژه شناسی در  SEO


-شرح حال چگونگی نمایش وب سایت شما در مورتورهای جستجو


SEO سئو چیست؟! در ساده ترین حالت ، SEO کوتاه شده ی عبارت Serch Engine Optimization "بهینه سازی موتور جستجو" می باشد. علاوه بر آن، برای توضیح علمی و دقیق تر آن می توانیم بگوییم: SEO یک فرآیند است. مجموعه ای از اجرای یک سری اقدامات و برنامه ریزی هاست که منجربه دست یابی به وب سایت بهینه شده ای می شود که به بهترین شکل ممکن در موتورهای جستجو عمل می کنند.


 


به تأکید بر واژه ی فرآیند – دقت کنید. سئو SEO چیزی نیست که یکجا عمل شده و کنار گذاشته شود.


در صورت اعمال یک دوره ی فشرده ی رسیدگی به عوامل بهینه سازی وب سایت می تواند شما را از پی ریزی شالوده ای قدرتمند و دستیابی به وب سایتی کاملاً بهینه شده برخوردار کند. اگر به تلاش برای بهبود بهینه سازی و پاسخ به شرایط بازار غافل شوید، رتبه بندی وب سایت شما در طول زمان کاهش خواهد یافت. علاوه براین، شما تنها شخصی در اینترنت نیستید که برا بهینه سازی وب سایت خود تلاش می کنید، بلکه رقبای زیادی وجود دارند که برای دستیابی به رتبه بندی و ترافیک بیشتر تلاش می کنند. بنابراین برای ربودن گوی سبقت از حریفان خود، باید تمام تلاشتان را بکنید تا در مبارزه ی رده بندی وب سایتتان از رقبا پیشی بگیرید.


هنگاهی که در متون این مقاله از موتورهای جستجو سخن به میان می آوریم، منظور، همان وب سایت هایی مانند: google – bing – yahoo , … هستند که عامه برای جستجوی اطلاعات موردنظر خود از آنها استفاده می کنند. عموماً روشی که برای یک موتور جستجو مناسب واقع شود، برای دیگر موتورها جوابگو خواهد بود. اگرچه خصوصیات و استراتژی های بهینه سازی خاصی وجود دارد که می تواند برای هدف قرار دادن موتورهای جستجوی خاص اعمل شوند. بسیاری از تکنیک های SEO ، مختص موتور جستجوی خاصی هستند.


رقابت برای زیر نظر قرار دادن آنلاین، هرگز نباید دست کم گرفته شود. اگر در بازار رقابتی حرفه ای فعالیت می کنید، خواه فعالیت هایی مانند: آژانس های مسافرتی، موسسات مالی، طراحی سایت، املاف، و یا هر گونه دیر از فعالیت های تجاری ... تلاش برای افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو، امری حیاتی است.


هرگز فراموش نکنید که حریفان حرفه ای شما نیروهایی از مهندسین SEO را به این کار اختصاص داده اند تا هر لحظه وب سایتشان را تقویت، بهینه سازی، ایجاد لینک محتوا و به وط کلی هرچه در توان دارند بگذارند تا رقبای خود را در فعالیت های مشابه بهینه سازی موتورهای جستجو از گردونه خارج کنند.


در این مقاله به روش شناسی بهینه سازی موتورهای جستجو می پردازیم. فرآیندی را که ما دنبال می کنیم در دو حالت کلی بیان می شود.


بنیادها و تلاش های تجاری: ابتدا با نگاهی بر چگنگی اختصاص دهی یک زیرساخت مناسب برای وب سایت شما و ایجاد پایگاهی که به آسانی با موتورهای جستجو ارتباط برقرار کند، آغاز خواهیم کرد. در فصل های بعد ، توجه مان را بر تکنیک های جاری برای ثبات و بهبود رده بندی وب سایت در طول زمان متمرکز می کنیم . در همین مسیر، به چگونگی تدوین و ایجاد یک استراتژی منسجم موتور جستجو ، نگتهی می اندازیم.


هرگز فراموش نکنید که برای اکثر مالکین وب سایت ها، رده بندی موتور جستجو ملاک نیست، بلکه هدف اصلی آنها افزایش میزان ترافیک است. 


در حالی که خیلی از مسائل سئو SEO مرتبط با جنبه های فنی وب سایت می باشد، مسئل زیادی در سئو SEO وجود دارد که فارغ از شما آگاهی از سئو SEO می باشند.


یکی از مسائل بنیادی که در این مقاله  ه آن اشاره شده است، تمرکز بر ایجاد محتوای خاص و مفید است. نوعی همبستگی مثبت قوی میان محتوای کیفیت بالا و رده بندی بالای سایت وجود دارد. این بخش از محدود قسمت هایی ست که موتورهای جستجو ، دوره ی فعالیت خود را مشتخص کرده و بیان می کنند که در وب سایت چه اطلاعاتی را جستجو کند.



About the author

Afwebco

I am A Young Web Developer I Have A keen Interest In The Field Of Web Design ,Linux,Configuration Of Linux Server and..I am Familiar With The Programming Language Such As C#, ,JAVA,PHP,HTML,CSS3. You Can Join Me In Facebook : https://www.facebook.com/N4B3L4M3R3:
https://www.facebook.com/Afwebco
https://www.Youtube.com/user/Afwebco:
https://www.twitter.com/Afwebco

Subscribe 0
160