کشت گیاه در مریخ

Posted on at


ناسا بر اساس طرحی به نام MPX می خواهد به همراه مریخ نورد بعدی Curiosity مقداری بذر گیاه نیز به مریخ بفرستد تا امکان رشد گیاهی را در شرایط محیطی آنجا بررسی کند.


مریخ تا یک دهه دیگر پذیرای اولین انسان ها خواهد بود؛ حالا چه شرکتی خصوصی این کار را در دست بگیرد یا ناسا... این افراد با اتفاقات و شرایطی روبرو خواهند شد که تاکنون هیچ بشری تجربه نکرده است. اما قبل از اینکه پای انسانی به مریخ برسد، ناسا تمایل دارد از این مسافران با دسته های گل در آنجا خوش آمد بگوید!


ناسا می خواهد به همراه نسل دوم مریخ نورد Curiosity مقداری بذر گیاه به مریخ حمل کند. ناسا فکر می کند که این بذرها می توانند از پس محیط طبیعی خشن مریخ سربلند بیرون بیایند. این پروژه که نام Mars Plant Experiment یا MPX به خود گرفته، به ناسا اجازه خواهد داد تا فرآیند و امکان رشد گیاهان را تحت پرتوهای مریخی بررسی کند. مریخ نورد بعدی قرار است سال 2021 به مریخ فرستاده شود و Curiosity بذر گیاه آرابیدوپسیس یا رشادی را به همراه آب به این سیاره منتقل خواهد کرد.


البته ناسا قصد ندارد در حال حاضر این گیاهان را بر روی خاک مریخ بکارد و فعلا از خاکی غیر مریخی برای تحقیقات در این مورد استفاده خواهد کرد. نتیجه این کشت بعد از 15 روز مشخص خواهد شد و آن زمان است که دانشمندان امکان رشد گیاهان را در شرایط جاذبه کم و میزان پرتو افشانی بالای مریخ خواهند فهمید. اگر این آزمایش موفقیت آمیز باشد، امید انسان برای زندگی در مکانی غیر از زمین بیش از گذشته خواهد شد.



About the author

MHS31

Born in Afghanistan, Ready to ....

Subscribe 0
160