افغانستان

Posted on at


افغانستان
افغانستان سرزمین رویا هاست ! هر فردیکه رویایی در سر داشت خواست با آن برسد به افغانستان آمد رسیدن به آن برایش چندان سخت نیست.
سیستم حکومت دارای ضعیف: سرحدات بازار جمله عوامل است که افغانستان را از سالهای سال به مشکلات زیاد مواجه ساخته است نا مردان روزګار به فریب و نیرنګ های جدید به آن داخل میشوند و با چند میلیون کمک های تظاهری پیش چشم دولتیان مردم پرده می اندازد در پشت صحنه به عمل کردن پلانهای خویش می پردازد


.
سرقت شدن معادن از بزرګترین چالش است در این فضای نا امن و حالت بی سرا پایی دولت کسی متوجه آن نمی شود افغانها دل به معادن شان خوش کرده اند بی خبر از آنها استفاده جویان سخت برای استخراج آن کمر همت بسته و در پلان شان هم موفق هستند اگر افغانها نتوانند به پایی خود شان باستند چشم به کمک هایی کشور های خارجی بدوزد سر نوشت مملکت به تباهی کشانده خواهد شد .
بی اتفاقی مردم نبود سواد کاغی حس وطن پرستی مراعات کردن منافع ملی همه این ها است که دست داده و افغانستان را به عقب مانده ترین مملکت مبدل کرده فقر و نا امنی ذهن های مردم آشفته کرده مردم را از راه های شروع و نا شروع برای بدست آوردن پول کار می کنند سرقت رهزنی تجاوز به حریم از جمله پنج طرفدار ترین حرفه ها شده


.
تاثیرات این همه نا بسامانی ها به روان مردم مستقیم است فیصدی زیاد مردم از حالت روانی خوب بر خور دار نیستند گاهی دست به کار های میزند که مرد مان بی دین انجام آن را عار می دارد .
افغانهای که برای نگهداشتن حریم در دفاع از ناموس خود شهرت جهانی دارد و اما متا سفانه حالا خود شان آنقدر بی شعور شدند که احترام حریم از بین بردند .
بیا بسازیم سرزمین ام را برای خود مان گردست همت برداری همدلی برهیم نیاز به کمک پول های کثیف بیگانه گان نیست .
این سرزمین ماست دل نمی سوزاند کسی بر آن خبر خود ما زنده باد افغانستان




About the author

160