موسیقی دان افغان، عمر اکرم 55 مین جایزه "جرامی" را بخاطر البوم زیبایش به نام "صدای عشق" برد

Posted on at

This post is also available in:

"من از زمان طفولیت همیشه تحت تاثیر سازهای موسیقی بودم، زملنی که من 6 سال سن داشتم من یک دوره آموزشی پیانو در نزد یکی از اعضای ارکستر پراگ داشتم کسی که یکی از بزرگترین و برترین اساتید موسیقی در کشور چک میباشد."

در 10 فبروری سال 2013 در شهر لوس انجلس امریکا جشنواره جایزه جرامی برگزار شد تا برترین هنرمند و دستاورد او در موسیقی را بشناسند.این جشنواره نیز با چندین برنامه و اجرا نیز همراه بود. عمر اکرم یک موسیقی دان با استعداد افغان نیز برای دریافت جایزه بخاطر البومش تحت نام صدای عشق کاندید شده بود تا اینکه جایزه را نصیب شد.

از دوران طفولیت او تصمیم داشت تا موسیقی را فرا گیرد.با توجه به سازهای مدرن و جدید علاقه او به مسیقی کلاسیک بود همچمون "باخ، موزارت و بتهوون" و اما بعد در مکتب موسیقی روسی موسیقی دانانی همچون "خایکوفسکی، راچمنینوف، استراوینسکی و شاستاکوویک"

 

برای شما همیشه خوشایند خواهد بود که اخبار خوبی را درباره افغانستان میشنوید نسبت به انتحار و انفجار بمب و حملات تروریستی.معمولا برای من این تصویر واقعی افغانستان میباشد، جوانان با استعداد و نسل متحرک و با انرژی کسانی که میخواهند به جهان نشان دهند افغانستان آن کشوری نیست که در اخبار دیده میشود.

امروز من در جمله اشتراک کنندگان برنامه انیستیتوت ملی موسیقی افغانستان خواهم بود که در تالار کارنج در نیویورک برگزار میشود.ماموریت و هدف آنها احیا و بازسازی رو ح و روان و زندگی توسط موسیقی و تحصیلات میباشد.این موسسه اولین و برترین  موسسه آموزش موسیقی برای جوانان افغان میباشد.این موسسه بخاطر احیای محیطی اکادمیک و متحرک برای تمام شاگردان پسر و دختر ترتیب یافته است

این یک دستاورد بسیار خوب و قابل قبول البته نه تنها برای یک عده خاص بلکه برای تما افغانها در سرتاسر جهان. هم اکنون وقت این است تا بگذارند جهان بداند افغانها استعادا وتوانایی انجام کارهای متفاوت را دارند و باری آینده کشور خود سخت در تلاش اند.

موسیقی تنها ابزاری است که تسلیم سیاست نمیشود. اقوام، زبان، دین و فرهنگهای گوناگون در کنار یکدیگر آمده اند تا لحظات به یاد ماندنی را در کنار هم بگذرانند.

ویدیوی زیر درباره "ویلیام هاروی" استاد وایلون در انیستیتوت ملی موسیقی افغانستان میباشد.به عنوان تهداب گذار این موسسه و انیستیتوت درباره تجارب جوانان افغان در ارکسترا صحبت میکند.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160