راهبرد های بازاریابی هدفمند برای اقتصاد افغانستان، آسیای جنوبی، مرکزی و سیستم های آموزشی

Posted on at

This post is also available in:

 کانفرانس متمرکز سازی تجارت دفتر افغان امریکا به میزبانی یوساید برگزار شد و وزارت امور خارجه امریکا در واشنگتن دیسی بسیار علاقه مند بود تا دیدگاه بنده را در مورد اهمیت هدفمندی بازاریابی مجددا اظهار نماید. الهام بخشترین متن کلیدی توسط کاتلین مک گوان از یو ساید ارایه شد. دیدگاه او در مورد تکنولوژی و سیستم انتقال پول از طریق مبایل اهداف ما را و ساختار پرداخت بورسیه های کوچک را برای ما ممکن ساخت. آرزوی او که میخواهد سال آینده برگردد و شاهد یک ملیون افغانی باشد که از سیستم انتقال پول به مبایل استفاده میکنند باشد من و رویا را انگیزه میدهد تا در راستای این هدف کار کنیم.

در کانفرانس من و رویا محبوب پروژه ها و اقدامات مشترک خود را معرفی نمودیم. ما یکی از چند افغان و امریکایی که قبل ازاین اقدامات مشترک باهم بودیم. این بیشتر بخاطر برنامه بازاریابی هدفمند و تلاش های مشترک ما بود که منجر به راهنمایی شرکت نرم افزار افغان سایتادل و فیلم آنکس روی یک مسیر مشترک شد که همه اینها جان تازه ای به پروژه انکشاف افغان، نرم افزار تحصیلی آزمایشی و شزکت سایتادل نویورک داد



.

من بیشتر از 40 سی اس او، رییس و نماینده ای انجو ها، دیپلومات ها و افسران دولت را ملاقات کردم. ما زمان زیادی را صرف گوش دادن به پروژه های آنها و تبادله افکار نمودیم. این کار زمانگیر بود و به آسانی این امکان را داشت که فراموش شود نظر به حجم بالای معلومات و تعداد زیاد افرادی که ما ملاقات میکردیم. نظرات و دیدگاهای من بر اساس کارهای انجام شده توسط برنامه بازاریابی هدفمند و مایکل سوینی یوده است. این برایم آسان بود تا به مفاهیم و اهداف خود از طریق بلاگ ها و مقالاتی که در ظرف چند ماه گذشته نوشتم مراجعه نمایم. مدیریت من روی مفاهیم کلیدی مانن اعمار مکاتب در افغانستان و افتصاد افغانستان یک تایید مستحکم در مورد افکار رهبری و مدیریت ماست. علاوه نمودن ویدیو ها استدیو های دیموگرافیک مزیت بیشتر را بار آورده است. قدم گذاشتن در یک مسیر با یک دید واضح از گفته ها و اهداف شما، هدفمندی را تعریف نموده و پیام را واضح میسازد


.

فیلم انیکس در افغانستان و آسیای جنوبی و مرکزی وجود داشته و تجارت قابل تحمل و حمایت تحصیلی را فراهم میسازد. در ذیل بعضی از نتیجه گیری های بویژه بعد از ملاقات یک عده از افراد مانند مایکل زومبا بیان شده است

300000 کاربر راجستر شده فیلم آنیکس که در حدود 2.5 ملیون صفحه حرفه ای قابل جستجو را ایجاد نمودند و 50 ملیون بیننده در مها دارند یک تجارت پر منفعت را ایجاد نموده است. از این میان 3.7 ملیون روی پروژه انکشاف افغان و وب تی وی تمرکز نموده اند. آنها تعداد کافی صفحات را که برای تشکیل یک صنف در ماه اختصاص یافته و 4000 شاگرد را در ماه به هم ارتباط داده و آنها را تحت نرم افزار تحصیلی آزمایشی در مضامین ذیل آموزش میدهد. رسانه های اجتماعی حرفه ای، دولتداری نظیر به نظیر، تولید و توزیع بلاگ و  اجرات و راهبرد های اس ای او.

نگاهی به تعداد بیشتر: فیلم آنکس 1.4 ملیون دالر را به فیلم سازان مستقل توزیع نموده است. اگر ما این رقم را به 20000$ که در هر صنف خود مصرف میکنیم نماییم هزینه 70 صنف درسی را تامین خواهد کرد که 280000 شاگرد را به هم ارتباط خواهد داد. این تقریبا به اندازه تعداد افرادی است که در فیلم آنکس راجستر نمودند. حالا تصور کنید اگر شاگردان هفته ای سک بلاگ یا امتحان را در هفته ایجاد نمایند. به اینترتیب 14.5 ملیون صفحات دوستانه اس ای او اضافی ایجاد خواهد شد. این یک تاثیر بسیار زیادی را خواهد داشت روی یک برنامه از قبل تاسیس شده.

بیایید نگاهی به تاثیر رسانه های اجتماعی در افغانستان بیاندازیم که 8 ملیون شاگرد دارد. اگر هر شاگرد یک حلقه 200 نفره از دوستان و ارتباطات روی رسانه ای اجتماعی ایجاد نماید در نتیجه 1.6 ملیارد ارتباط وجود خواهد داشت. تاثیرنیروی 1.6 ملیارد ارتباط در یک جامعه و روی سیستم اقتصادی و آموزشی آن چقدر است؟

این پول از کجا میاید؟ فیلم انیکس از طریق 33 شبکه تبلیغاتی توسط تبلیغات خویش تقویت میگردد. این یک صنعت 700 ملیارد دالری است. ازین مقدار 30 ملیارد در صنعت آنلاین قرار دارد. این رقم هر سال افزایش میابد در حالیکه در مطبوعات چاپی و تلویزیون ها این رقم کاهش میابد و یا ثابت باقی میماند

.

بازاریابی هدفمند به آسانی میتواند راهبرد یک شرکت را، هدف جغرافیایی آن را و اهداف مشترک و هماهنگی آن را با دیگر شرکت ها را تعریف کند. میتواند ملیون ها شاگرد را آموزش داده و آنها را به جهان رسانه های اجتماعی حرفه ای معرفی نماید، به خاطر عملکرد آنان در مکتب آنها را تشویق نموده و آنها را به یک آینده پر مزایا مطمن سازد.

اهداف من در واشینگتن در این هفته عبارتند از:

الف: بازدید افرادی که علاقمند سرمایه گذاری در سیستم آموزشی فغانستان و آسیای جنوبی و مرکزی، بهترین شاگردان را شناسایی نموده و آنها را به عنوان کاردانان رسانه های اجتماعی و به عنوان نویسنده ها برای شرکت های شان استخدام مینمایند و افکار آنها را مستحکم می نمایند.

ب: پیدا نمودن سرمیه گذاران بیشتر برای شرکت نرم افزار سایتادل افغان به منظور اعمار صنوف بیشتر و آموزش تعداد بیشتر شاگردان تا اینکه آنها بتوانند مهارت های حرفه ای خود را در بخش نویسنده ها و کادانان رسانه های اجتماعی ارتقا دهند. هر صنف فقط 20000$ بوده و ثمره آن که اتصال 4000 شاگرد به انترنت است غیر قابل باور هم برای اطفال و هم برای سرمایه گذاران است. با 5$ سرمایه گذاری بیشتر روی هر طفل، ما یک ظزفیتی را برای صد ها و هزاران دالر در ماه ایجاد میکنیم به همراه بلاگ ها، ویدیو ها، طراحی ها و باز ها و کلوت های رسانه های اجتماعی.  هر صنف شامل یک بسته باور نکردنی از ویدیوها، مصاحبه ها و محتویاتی است که توسط تیم ما در افغانستان و نیویورک ایجاد شده است و به علاوه نمایشی در حدود ماهانه 4 ملیون بیننده در ایالات متحده، کانادا و اروپا.

ج: فهمیدن کلمات کلیدی و موقعیت های جغرافیایی  که باعث رشد هز چه بیشتر پروژه ما در خارج از مرزهای افغانستان میشود. من بعضی از نطریات را برای چاپ سه بعدی، تاجیکستان، بنگلادیش، women empowerment تقویت زنان و برنامه ریزی زنان.

در اواخر این هفته من شماره تماس هایی را که در سه روز گذشته جمع آوری کردم را در اختیار مایک سوینی و فرشته فروغ قرار خواهم داد. ما یک سلسله مصاحبه ها از طریق ایمیل و بصورت شخصا از نزدیک انجام خواهیم داد. ما صحبت های کلیدی هر شخصی را که ملاقات میکنیم را مشخص نموده و بدنبال منافع مشترک خواهیم بود. موفقیت با راهبرد و دیدگاه تعریف میشود. این باید مستند سازی شود، پرورش داده شود و رقم بندی شود.



About the author

mahjabinmohammadi

Mahjabin Mohammadee was born in Iran. she studied her high school in Iran. Her family return back to Afghanistan during the fall of taliban 6 years ago. She is studying English in Herat Bastan Institute. Mahjabin has interest to reading novel books and cooking.

Subscribe 0
160