پیشرفت و تکامل تحصیلات از آسیای مرکزی وجنوبی تا ایالات متحده و اروپا

Posted on at


2 نوامبر 8:49


تکامل تحصیلات و رسانه ی اجتماعی بصورت دست به دست انکشاف میکند. شمار دانش آموزانی که وارد مکتب میشوند مطابق شمار پروفایل های رسانه ی اجتماعی است که در شبکه هائی مثل فیس بوک, تویتر, گوگل پلاس و مکررا در لینکدن ایجاد میشود. پس ازصحبت با مدارس مختلفی ازجمله مدرسه ی ‘ نیو پالتز’ شاگردان زیادی از طریق شبکه های رسانه ی اجتماعی با من در تماس شدند. ارتباط ما با تبادله ی ایمیل و بلاگ ها برقرار شد.



ایجاد یک بلاگ کاری ساده است, اما تفاوت زیادی بین بلاگ نویسی حرفه ای و آپدیت شدن های معمولی وجود دارد. دربلاگ نویسی حرفه ای هرشخص باید ارزش کلید واژه هائی را که زیاد درسایت ها دنبال میشوند را بداند, همچنان ارزش بازار های مورد هدف و ابعاد رسانه ی اجتماعی را بداند. آسیای مرکزی و جنوبی مناطقی مناسب و مختلط بوده که دارای فرهنگ ها, زبان ها و گرایش های سیاسی گوناگون اند و در عین حال اهداف وموانع مشترک دارند. جائیست که تفاوت زیادی با فرهنگ های یکدست ایالات متحده دارد, زیرا در ایالات زبان ها و رسوم  نافذ اندکی وجود داشته و به همین خاطر 314 ملیون نفر از یک نوع ‘سالاد سزار’ ویک نوع پنکیک در کل قاره استفاده میکنند.


نرم افزار تحصیلی اگزمرکلیدی برای ایجاد ارتباط جادوئی بین شاگردان کشور های درحال توسعه ی آسیای مرکزی و جنوبی, و سیستم تحصیلی شان با شرکت های تجاری جهانی مثل فیلم انکس است. دیگرجهان نیاز به سایت و بلاگی برای تجارت و فرهنگ مشترک ویکنواخت غربی ندارد, وبجای آن نیاز به ایده ها, نظریات و بینش های متنوع برای تجارت و پیشرفت دارد. فروشگاه های محصولات اپل در آسیای مرکزی و جنوبی وجود ندارند زیرا محصولات سامسونگ و نوکیا دارای موضعی قوی در صنعت مبایل درین مناطق دارند.



درماه گذشته, یعنی اززمانی که نرم افزار تحصیلی اگزمر راه اندازی شده و شاگردان شروع  به امتحان کرده اند, مقالات فوق العاده ی زیادی که توسط شاگردان اناث افغان نوشته شده است راخوانده ام. درهفته ی آینده, درنظردارم چند مقاله ای را در رسانه ی انکس ترغیب به آپلود کنم و شروع  به اهداء جوایزی به شاگردان ازطریق برسیه های کوچک و پرداخت وجه مبایل کنم. ما همچنان درانتظار همکاری 5 گزارشگر حرفه ای افغان به رسانه ی انکس و برنامه هائی که ازلحاظ دیپلوماتیک نادرست اند هستیم. به تاریخ نوزدهم نوامبر خانم رویا محبوب و من قصد بازدید از دانشگاه ‘ نیوپالتز’ داریم تا شاخص های همکاری با مکتب تجاری را شناسائی کنیم و همچنان درمورد همکاری بین شاگردان ایالات و افغان در تولید و پخش محتویات نوشتاری و ویدیوئی حرفه ای را بحث کنیم. 


 



About the author

160