توانمندی و آموزش زنان افغانستان با به اشتراک گذاشتن ویدیو, بلاگ نویسی حرفه ای و شفافیت

Posted on at

This post is also available in:

شفافیت کلیدی برای موفقیت در کشورهای توسعه یافته است. بویژه در دنیای اینترنت, رسانه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین. .شفافیت تعهد می آورد و عناصر کلیدی حرفه ای بودن و اخلاق کاریست

 

 

 

 

 

در حدود یک سال پیش در فیلم انکس تصمیم گرفتیم تا به اجتماع برویم و فعالیتهای داخلی مان  از مرحله بسیار ابتدایی تا به انتشار مقاله و بلاگ های هفته وار توسط کارکنان فیلم انکس در نیویورک شروع میشد. هر جمعه در حدود 50 میلیون بیننده میتوانند انچه در فیلم انکس و بویژه انچه ارین؛ فرشته؛ جنیفر, سمیون, الکسی,مایک , تام و من در طول هفته انجام داده ایم را ببینند و بخوانند. در طول هفته ما همچنین مصاحبه ها و آپدیت , به اشتراک گذاشتن ایده ها , گفتگو ها و پیشنهادات را منتشر میکنیم.

 

 

فاکتور مهم دیگر در شفافیت اخلاق کاری متناسب و مداوم در ساخت محتوی که فعالیتهای شرکت و افراد را تشریح کند می باشد. هر چند روز ما وبلاگ صفحات رسانه ای خود را به روز میکنیم و با بازبینی مقاله های یکدیگر آنها را بهتر میسازیم تا به معلومات بینندگان خویش بیفزاییم. من به ندرت ایمیل های طولانی مینویسم و بیشتر روی انتشار مقاله ها و وبلاگهای مانند این وبلاگ تمرکز میکنم, بنابراین دیگران میتوانند ایده های من را ببینند و بخوانند. با این کار ایده ها و زمان هزینه شده بالاتر از حلقه 10-15 نفری دوستانم رفته و مردم از سراسر دنیا میتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. این کار همچنین اعتبار و مسئولیت برای ما بوجود می آورد.

 

  

دوست عزیزم الساندرو هامادا گفت که افراد زیادی او را دوست دارند, نیم از آنها ژاپنی و نیمی دیگر برازیلی هستند؛ تصمیم گرفت که برایادامهشغلخویش بهژاپ برود. بخاطر بیزنیس شفاف و معتبری که درآنجا است. آنها مقدار قابل توجهی از پول را که قرار بود در برزیل جایی که قلب آنها است, سرمایه گذاری کنند را نگه داشتند. ما سیستم اقتصادی برزیل بسیار پیچیده و فاسد است. و بطور یقین شفاف نیست. به متعاقب آن بعد از مدتی آنها دچار مشکل شدن و سرمایه خویش را از دست دادند. نبود شفافیت و متاسفانه فساد در تجهیزات و نبود مسئولیت پذیزی؛ بویژه در کشورهای توسعه یافته از دلایل عمده آن بود. امروز دشمنان عمده افغانستان فقط طالبان نیستند؛ بلکه نبود شفافیت, اخلاق منسجم کاری, و فساد بیش از اندازه میباشد.

 

کار ما در افغانستان به منظور تقویه  زنان , دانش آموزان و نوجوانان افغانستان میباشد. برای اینکه توانایی کار در رسانه های اجتماعی, شرکت در مناظره های جهانی, بازار جهانی انترنت و پذیرش شفافیت و اخلاق کاری قوی میباشد. هر فردی که عضو کمپانی فیلم انکس می باشد, شبکه اش با نمره  Buzz درجه بندی شده است.    Buzz نظر به فعالیت فرد در رسانه اجتماعی, گیرایی و کیفیت مطالب انتشار یافته در فیلم انکس زیاد میشود. معمولا افرادی که تنبل هستند و از افرادی که اخلاق کاری قوی دارند و مطالب گیرایی را تهیه میکنند عقب می افتند.

نمره Buzz  من امروز 91 بود. 


 

نمره   Buzz شما امروز چند است ؟

 

 

 

 

 

The Examer Educational Software

نرم افزار اموزشی که توسط زنان افغان طراحی شده و توسعه  یافته توسط کمپانی سیتادل نیویورک و فیلم انکس حمایت مالی شده بود, و هدفش آموزش افراد جوان  برای تهیه مطالب حرفه ای ویدیویی و نوشتاری میباشد, تاثیر قوی در رسانه های اجتماعی داشته و توانایی مطالب دیجیتال تاثیر گذاری را بوجود آورده است. بگذارید واضح کنم. یک بلاگ کوچک در هفته نمیتواند تاثیرگذار باشد. موفقیت واقعی بر اساس تحقیق مداوم و توسعه مطالب با ارزش و سود قابل توجهی که بعد از پخش آن بدست می آید. طوری که در مقاله قبلی ام گفتم ما در حال انتقال از مرحله تحقیق و توسعه به مرحله تحقیق، توسعه و کسب درآمد میباشیم.

 Research, Development and Monetization.

 

 

هر فردی داستان و هدفی برای به اشتراک گذاشتن دارد. هر فردی میتواند به فرد مطالبی باارزش را بیاموزد و مسئولیت به اشتراک گذاشتن آنها را برای آموزش دیگران و کمک به رشد آنها در این سمت را دارد. آنهایی که مطالب را به اشتراک نمیگذارند, نمی نویسند و فیلمهای جالب و خلاقانه را تهیه نمیکنند از فرصت های پیش رویشان باز میمانند. ما به ایدیا آموزش فرد به فرد؛ اداره و توسعه اقتصادی برگشته ایم.8 میلیون دانش آموز در افغانستان میتوانند به سادگی کمک و حمایت 1.6 بیلیون نفر را از سراسر دنیا بدست بیاورند. 1.6 بیلیون نفر میتوانند بعنوان مشوق و حامی رسانه  اجتمای  8 میلیون دانش آموز افغان باشند. این یک جاده دو طرفه است که هر طرف آن منافع خود را بدنبال دارد. Peer to Peer Education, Governance and Economic Development

 

  

 

در چند ماه آخر؛ من چیزهای بسیاری را از کامنت ها و پیشنهادات خوانندگان مقاله ها و بلاگ ها یاد گرفتم. اینکه شرکتهای فیلم سازی و ژورنالیستان از سراسر دنیا برای تجارت و داشتن روابط آموزشی با من قرارداد بسته اند یک اتفاق نیست. در واقع من مردم را صدا میزنم و آنها من را. من وقت خود را برای مطالعه اینکه مردم چه چیزی را پیشنهاد میکنند میگذرانم نه اینکه بدنبال مشتری و شرکا باشم. این به معنای بازاریابی داخلی می باشد. Mike Sweeney, همکار بخش مدیریت Target Marketing Annex در تارگیت مارکیتینگ انکس مربی و مشوق من می باشد. و کوشش هر روزه من برای بالابردن توقعات وی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم انکس از طریق شرکت افغان سیتادل و کار همکاران ما در سیتادل نیویورک فعالیت میکند. تیم در افغانستان توسط Roya Mahboob  

Elaha Mahboob کسانی که اولین اشخاص  ارتباطی ما در منطقه می باشد مدیریت میشود. رویا و الهه همچنین کار میکنند تا گزارش هفتگی از فعالیتهای خودشان و فعالیتهای صورت گرفته در 7 مکتب و دو مرکز وومن انکس در هرات و کابل به ما ارسال کنند. آنها همچنین به آموزش و ایجاد مطالب و انتشار آنها بصورت بلاگ و غیره در هفته میپردازند. متاسفانه نمره Buzz همکاران افغان ما پایین تر از چیزی است که انتظار آن را داریم و من در تلاش هستم تا آنها را تشویق کنم تا بصورت منظم مطالب خویش را منتشر کنند و شبکه ای از نویسندگان و دوره خویش گردآورند. گروه انتخاب شده از زنان افغان اولین مرحله برای تغییر در افغانستان, آسیای مرکزی و جنوبی که در آن کمبود شفافیت و اخلاق کاری حس میشود است.

 

 

 

 

به روز نمودن مداوم معلومات؛ استفاده از کیوردهای مناسب, ترجمه مقاله ها از فارسی به انگلیسی, از انگلیسی به اردو, از پشتو به ازبکی و غیره به نهاد ما اجازه میدهد تا مقدار زیادی از مطالب دوستانه را تهیه کنیم و آن را به زبانهای مختلف ترجمه نماییم. با این کار نویسندگان, فیلم سازان و تیم فیلم انکس جستجوگرهای بیشتری را بدست آورده و درآمد تبلیغات و بازاریابی را افزایش میدهد.

 

 

 

افزایش درآمد تبلیغات به معنای افزایش درآمد برای دانش آموزان و زنانی است که به انتشار مقاله های حرفه ای, بلاگها و ویدیوهای حرفه ای میپردازند. همچنین فیلم انکس ظرفیت بیشتری را برای به خدمت گیری نویسندگان برای انکس پرس و پاداش دهی آنها از طریق BUZZ می باشد. هر چه نمره BUZZ آنها بیشتر باشد پاداش بیشتری خواهند گرفت. اگر نمره BUZZ شما 90 باشد. شما 90 دلار را برای مقاله خویش دریافت خواهید نمود! تصور کنید تاثیر آن را روی کشوری مانند افغانستان که درآمد سرانه آن 900 دلار در سال می باشد. 

 

  

 

بعنوان رئیس فیلم انکس, وقت خود را برای ایجاد مطالب و توزیع آن روی رسانه اجتماعی خود میگذارم. نمره BUZZ من 90 می باشد. من به دنبال این هستم تا دیگران هم بهمین منوال پیشکسوت شده و آنها زنانی باشند از کشورهای آذربایجان, افغانستان, بنگلادش, بوتان, هند, قزاقستان, قرقیزستان, مالدیو, نپال, پاکستان, سریلانکا, تاجیکستان, ترکمنستان و ازبکستان باشند. جایی که مدیرین آنها ضرورت است و میتوانند مثالی برای اخلاق کاری و شفافیتی باشند که میتواند سرنوشت و آگاهی را در کشورشان تغییر دهد.

 

در چند کله پیام من به جوانان آسیای مرکزی و میانه و دیگر کشورهای در حال توسعه این است : اخلاق کاری خود را ثبوت کنید, برای کارتان مسئولیت پذیر باشید, و در کار نوشتن و تهیه فیلم شفاف باشید. من در سرمایه گذاری برای ایدیا و پروژه های شما تشویق خواهم شد.

 

زمانی که به این هدف رسیدیم, قابل تعمق نیست که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه مانند آذربایجان, افغانستان, بنگلادش, بوتان, هند, قزاقستان, قرقیزستان, مالدیو, نپال, پاکستان, سریلانکا, تاجیکستان, ترکمنستان و ازبکستان جایی که در بسیاری موارد موسسات شفاف نبوده و دسترسی به همه چیز ندارند. افرادی مانند من روی کمک های دولت و دیگر اعانه دهندگان خارجی تکیه نمیکنند. من رو همقطارانی تکیه میکنم که اخلاق کاری و ایدیا خود را با انتشار مقاله جات و تصاویر حرفه ای بمنظورگفتگوی موثر و درآمد زا نشان میدهند. بهمین منوال در آمریکا و اروپا من وقت خود را با بحث رو سیاست و اقتصاد با کسانی که افکار خود را منتشر نمیکنند ضایع نمیکنم. گفتگو بی هزینه است و اولین مرحله برای مسئولیت پذیری نوشتن ایدیا و پروژه ها بوده و ارزش دادن و یادگرفتن از آنها میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

مردم  جایگاه من را در آموزش , کنترل اسلحه و نوع آوری نظامی و بسیاری موضوعات دیگر با خواندن مقاله ها و بلاگ های من my articles and blogs میدانند. نوشته ها و کار من خودشان حرف میزنند. من هم همین چیز را از کسانی که با من معاشرت میکنند و ایدیای جدید میسازند توقع دارم. این مهم نیست که موضوع در مورد خط فشن لباس و یا توسعه املاک باشد. برای  تحقق هر پروژه به پلانگذاری و مسئولیت پذیری نیاز است.

 

اسناد و ویدیو های پیچیده برای تشریح محصولات؛ ایدیا و پتانسیل رشد مورد نیاز است. در جهان امروز آگاهی از طریق دیجیتال یک حقیقت است و گفتگو هم ارزان. 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساخت مکاتب در افغانستان و کمک به رشد زنان در افغانستان میتواند با وسایل قابل سنجش در زمان ما مانند بلاگ نویسی و توزیع فیلم و ویدیوهای حرفه ای صورت گیرد.

 

اجازه دهید یکی از کامنت های کاپیتان زیلیم Captain Zellem  را از طریق یکی از ضرب المثل های افغانی Afghan Dari Proverbs of his publications تشریح نمایم :

 

.قدر زر را زرگر می‏داند

 


About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160