فشن اخلاقی چی هست؟

Posted on at

This post is also available in:

من به مدت 20 سال برای در تولیدات منسوجات کار میکردم.کارم را با پدرم روبرتو رولی زمانی که 19 سال داشتم در ایتالیا شروع کردم.پدرم کار و بار خود را همراه با مادرم به عنوان منشی پیش میبرد.کارش را به خوبی پیش میبرد و من نیز بعد از برادرم فرانچسکو با پدرم در رسیدگی به مشتریان و مرتب کردن  تولیدات کمک میکردم.

یادم میاید که یک وظیفه و تجارت خوبی بود چون هر کس میتوانست برای خود پولی کسب کند.دنبال کردن مارک های مد و فشن آسان بود در جایی که استدیو های دیزاین شده و مقبول پهلوی اتاق ها و کارخانه های ساده در جایی بنای فشن در ایتالیا گذاشته شده بود.بنا بر یان هر ایده تازه ای در برابر دیزانر ها و طراحان چهره واقعیت را میگرفت. امروزه با توسعه و پیشرفت تکنولوژی و با کاهش مصارف این هنر و فشن به سایر قسمتهای جهان نیز انتقال پیدا کرده است که با ادارات بزرگ و روابط عالی و نیز کار صادقانه در برابر خواسته های مشتری چیزی پایینتر از تقاضای مشتری را تولید نمیکنند.

در سال 1996 من به آمریکا آمدم با شغل جدیدی به عنوان مدیر فروش تولیدات منسجوات و سپس به عنوان مدیر فروشات پوشاک تا سال 2008 همراه با سید دیب بودم.من از سر کردن به کشورهای چین, هنگ کنک و کوریا بسیار لذت میبردم اما گاهی اوقات وقتی به جزئیات کار مانند کار درست کارگران, اوضاع و احوال روحی آنها و نظم و انظباط شان میدیم مرا به این وا میداشت تا نگاهی منتقدانه داشته باشم.

 

اخیرا بسیاری از مشتریان به روابط صمیمانه همکارانم و اخلاق کاری با دیگران را دنبال میکنند.در حقیقت تولیدات منسوجات یک شغل بسیار پر خطر و آلوده کننده محیط زیست میباشد مخصوصا در چین مه بسیاری از رودخانه های آن به رنگ های متفاوتی دیده میشوند و این تهدیدی است برای استفاده درست از آب این رودخانه ها.در تولیدات لباس و پوشاک شرایط کاری و بیشت رباشد و اینکه استفاده کودکان به عنوان مشکل بزرگ جامعه.متاسفانه هفته گذشته یک ساختمان در کشور بنگلادش فرو ریخت و جان چندیت تن را گرفت.

من این اعلامیه را سبک اخلاقی میگویم و امیدوارم کشور امریکا و کش.رهای اروپایی که برای بهتر کردن اوضاع کاری سایر نقاط جهان و تراژدی ها و بلایایی که در اثر نبود سهولت و کیفیت محصول پدید میاید را رهبری میکنند که در اثر عدم تطبیق قوانین اخلاقی و روحی بوجود آمده است.

من به خود میبالم که با رویا محبوب همکاری دارم, کسی که اخیرا در مجله تایم  به عنوان یکی از 100 چهره با نفوذ جهان شناخته شده است به علت نرم افزار های تحصیلی اش برای مکاتب افغانستان.من حس میکنم این فعالیت ها باید در کشورهایی چون افغانستان و بنگلادش بیشتر گردد تا سطح کیفی زندگی خود را بالا ببرند تا به حد استندرد در سیستم برسند به جای اینکه از آنها به عنوان کارگر ارزان قیمت استفاده شود .

در اینجا 3 راهبرد کلیدی است که وظیفه و رسالت من را بیان میدارد:

توسعه صنعت منسوجات, گرایش مد و سبک اخلاقی.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160